Hope (doet leven) - Reisverslag uit Hope, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Hope (doet leven) - Reisverslag uit Hope, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Hope (doet leven)

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

22 Mei 2011 | Canada, Hope

We hebben inmiddels Vancouver Island verlaten via de Ferry van Nanaimo ----> Tsawwassen( wij noemen dit tassen wassen). We moesten ff langs het verhuur bedrijf terug want onze koelkast deed het niet meer op gas. Dit is erg vervelend voor het onderhouden van de eerste levensbehoefte je koud biertje. De koelkast deed het wel als je stroom had maarf onderweg heb je dat niet natuurlijk. Oook hadden we een probleempje met de Holding tank. Dit is de tank van de afvoer van de wc. De konden we, althans dat dachten we, niet meer dumpen op de vaste plaatsen. De aanwijzing bleef aangeven dat de tank vol was. Ja, je plast en p... wat af onderweg.
Bij het verhuur bedrijf aan gekomen waqs alles binnen een half uurtje weer gefikst. De ontsteking van de waakvlam van de koelkast maakte sluiting dus sloeg gelijk het gas weer dicht. Deze hebben ze beter afhesteld. De tank was wel degelijk leeg, maar er zat een "papiertje" voor de niveau meting en gaqf dus een foute melding. Deze tank hebben ze diverse keren goed doorgespoeld met water en alles was weer ok. Daarna ff naar de Mc Donald, zat er toch naast en weer verder op weg. We zijn nu c.a. 150 km ten oosten van Vancouver en gaan morgen weer verder naar het E.C.Manning Park.
Daar blijven we zeker 2 nachten.
Lil, jij vroeg hoe het leven in een camper is en hoe die eruit ziet. Welnu deze camper is van (bijna) alle gemakken voorzien, koelkast, wc,douche, oven, eigen watertank, boiler voor warm water, jawel zelfs AC. Maar die hebben we nog niet gebruik. We proberen zoveel mogelijk campings te vinden met zgn. full hookups. Dit betekend dat je water en stroom op je eigen plek hebt. Heel handig om van alles op te laden en het scheelt natuurlijk ook nog in je eigen watertank. We hopen Lil, dat je kaak weer goed komt. We vertrouwen erop. Even doorbijten.(geintje).
Marco & Bianca, we hebben het heel vaak over jullie gehad met jullie duik avonturen en zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad op Bonaire. Herhaling vatbaar????
Ha die Moon, Toon en kids, erg leuk dat ook jullie ons zo volgen geeft altijd een leuk gevoel de diverse verhaaltje te lezen van een ieder. Ja de kids 2 1/2 maand vakantie!!!!Dat wordt nog wat. Maar vast wel weer leuke dingen gaat doen.
Erg veel nieuws hebben we verder (nog) niet alleen zijn ook wij helemaal in de ban van het ijshockey hier. De Vancouver Canucks zijn aan de winnende hand in de playoffs. Het is net als met het voetballen bij ons allemaal vlaggetjes op je auto. Daar was toch wat mee??
Wij hebben het erg naar ons zin hier het is wel erg duur allemaal, maar de natuur vergoed een hele hoop. Nog geen beren gezien maar wel herten en Adelaars. De rest komt absoluut.

Tot de volgende keer.

CU S & AM

• 23 Mei 2011 - 05:30

Bianca En Marco:

en nu op naar die beren! die komen zeker. Jullie kunnen ons straks alles vertellen over de camper en hoe alles werkt, voor ons camper avontuur. Wij zijn veilig terug uit Bonaire. Jullie hebben het vaak over ons gehad, wij over jullie. Paar keer moeten zeggen, Annemarie of sandor had gelijk.....
    Wij hebben erg veel geleerd, gelachen om onszelf en met verbazing naar anderen gekeken. Zijn erg blij met alles wat we in Breda geleerd hebben! Echter het virus heeft ons bereikt. Geniet daarachter, hier is het ook maar gewoon de dagelijkse routine weer.

• 23 Mei 2011 - 18:15

L&L:

Toch wel grappig te lezen hoe belangrijk je basale behoeften zijn, zelfs als je een mooie vakantie aan het vieren bent in Canada. Inmiddels is voor ons de voorpret ook al een beetje begonnen: voorbereidingen treffen voor het aanvragen van een visum. Die Indianen, Indiase of toch Indiers zijn ietewat strenger geworden bij het verstrekken van visa: we moeten een werkgeversverklairng in het engels meesturen. Ja, daar heben ze bij de salarisadministratie in Capelli (of all places) nog nooit van gehoord! Dat wordt nog leuk. Maar we hebben de tijd nog. Mijn gezicht is iets geslonken en de blauwe plekken zijn inmiddels afgedaald naar kinniveau. Erg fraai allemaal, nee we hebben geen foto's genomen. De voorkant van het huis zit nu al strak in de lak en morgen gaan ze de achterkant doen. Wordt wel mooi, al zeggen we het zelf. De elektrische fietsen zijn uitverkocht, de advertentie is verdwenen, toch jammer dat jullie straks als jullie terug zijn niet van de aanbieidng gebruik hebben kunnen maken. O ja, hebben jullie wel de papiertjes van de Big Mac verwijderd voordat jullie aanvielen, anders moeten jullie straks weer terug naar die Fries. Zo dat was het wel weer voor nu.

Take care, BIG HUG en pas op voor de beren op de weg.

• 23 Mei 2011 - 18:17

L&L:

Gaat nergens over als je het terug leest.