Terug in BC - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Terug in BC - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Terug in BC

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

03 Juni 2011 | Canada, Ottawa

Na een weekje geen internet, dus ook geen berichtjes over S & AM die ALLEEN maar bier drinken, nu weer wel van dit alles. Ja, wat hebben we meegemaakt? Van alles. We zijn afgelopenpen zaterdag doorgereden naar Banff vanuit Radium Hotsprings. Maar in de hotsprings hebben we nog wel gezwommen. En we hadden de onderwatercamera MET behuizing meegenomen dus ook daar zijn foto's van. In de loop van die middag zijn we Banff binnen gereden. Weer een mooie camping met uitzicht op sneeuw bedekte bergen. En wat loopt er over de camping?? Een kudde reeen! Weer en fotorolletje vol! En de grondeekhoorntjes zijn ook niet meer bij te houden. Ziet Anne Marie 's avonds ook nog Willie E. Coyote. Dus we zitten weer midden in de wildernis. Onderweg naar Banff hebben we ook nog wat beren gescoord. Banff is een hele leuke plaats(je). Het weer was prachtig en de zondag zijn we naar het dorp gelopen, we hadden de bus gemist. Eerst maar een kakje boffie, en thee met iets lekkers. Nee, nog geen drank!!
Daarna een wandelingetje gemaakt langs de Bow rivier en naar het park. Omdat het zulk mooi weer was, leek het erop alsof de gehele jeugd uit Banff hier vertoefde. Erg gezellie dus.
Ja, en hier istie weer! Na de wandeling komen we een brouwerij tegen! De, hoe kan het anders, Banff Brewery Company. Hier hebben we een bierproeverij gedaan met 6 biertjes op het balkon van deze tent in de zon. Wat nacho's erbij en er waren biertjes bij die erg lekker waren en er was er eentje bij die smaakte naar een asbak! Die hebben we laten staan. Na nog wat biertjes was het tijd om weer ff de benen te strekken. Dus op naar het park in de zon.
Enfin om een lang verhaal kort te maken. Ze hoefden ons nog net niet te reanimeren. We waren in slaap gevallen in de zon op het gras in het park! We zullen het wel nodig gehad hebben zeg ik dan maar. Daarna nog wat gegeten en met de bus terug.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Lake Louise. Nadat we een plekje hadden op de camping eerst naar Moraine Lake gegaan. Erik V.: een hele goeie tip om daar naar toe te gaan! Hier kwamen we bussen met Jappanners tegen. Houd je vast dit wordt nog veel leuker. Deze groep had namelijk een filmvrouw erbij die alles op de film vast moest leggen. Dus AM en ik steeds weer in beeld op die film.
Trouwens dit meer ligt in een geweldig mooie omgeving. De volgende dag zouden we eerst naar Lake Louise rijden en dan door naar Columbia Icefields. Wie komen we tegen bij Lake Louise juist weer die Jappanners met de film camera dus ook daar staan we erbij. Zowel dit meer als Moraine Lake waren nog bevroren. Lake Louise is een echte afknapper als je Moraine Lake al gezien hebt. Een afgrijselijk hotel staat daar midden in de bergen. Dus wij waren vlot weer weg daar. Doorgereden naar de Columbia Icefields via de 93 en de 93 A. Komen we Hollanders tegen die bij ons in het vliegtuig zaten! Hoe klein is Canada!! Enkele beren verder (onze tot nu toe enige Grizzly gespot) kwamen aan bij de Icefields. Een geweldig uitzicht. En jawel, hallo Japanners. Hier konden we die dag nog met de bus naar en op de gletsjer. We moesten even wachten op de bus en de bewuste groep Jappanners hadden het idee geopperd om een groeps foto te gaan maken. Hoe dom kan je zijn als wij in de buurt zijn!! Iedereen liep zo'n beetje naar zijn plaatsje voor de foto en AM liep ook mee en ging gewoon in die groep staan. In de sneeuw. Zelfs Amerikanen lachten zich de broek vol toen ik zei dat ze dat altijd deed.
Later zullen die Jappanners denken: wie is toch iedere keer die man met dat baardje en die vrouw die altijd bij ons op de film en foto staat? Daarna echter niets meer van deze groep gehoord of gezien. Nadat we de gletsjer op waren geweest vertelden een paar Hollanders dat je op de parkeerplaats bij het hotel bij de Icefield mocht overnachten. AM vond het in eerste instantie niets. Overnachten op een parkeerplaats. Maar er waren ook voordelen. De volgende camping was 25 km. verder, zo'n uitzicht als vanuit deze parkeerplaats krijg je nooit meer. Aleen maar bergen om je heen met sneeuw bedekte toppen en gletsjers.
En het was gratis!!
De volgende dag doorgereden naar Jasper. Wel een mooie camping c.a. 3 km van het dorp af. Dus wij daar naartoe. Het begon ook zachtjes te regenen en de 5 was al in de klok. De kenners weten wat dat betekend. Ik had mijn computertje meegenomen met het oog op de mogelijkheid om een eventueel verhaaltje te maken. Maar in Jasper moet je ervoor betalen $1,- per half uur!! Je wilt wel eens wat maar in BC is het gratis! Dus vandaar geen verhaaltjes. Gisteren zijn we dan naar Maligne Lake gereden. Een ritje van c.a 50 km langs een prachtige weg. Bij het meer aangekomen nog een wandeling gemaakt van 3.2 km, een uurtje lopen dus. Helaas konden we geen tocht over het meer maken met de bootjes want dat was nog te vroeg in het seizoen! Begin JUNI!
Jasper zelf stelt niet veel voor, Banff is veel leuker. Vanmorgen vroeg vertrokken naar Clearwater c.a. 300 km.richting Kamloops. Hier staan we nu dus aan een prachtig meertje vlak bij het Wells Gray Park. De zon schijnt, het is warm en het is 15.15 plaatselijke tijd.
Zo we zijn weer bij. Veel lees plezier.
Volgende keer meer.

Groetjes S & AM

• 04 Juni 2011 - 00:45

Daan:

He, gelukkig weer een verhaaltje.
    ut is nu bijna 03.00 uur in Vught, zit aan de wijn en probeer mijn eindrapport te schrijven, wordt steeds frivoler..........
    Ga denk ik het reisverslag van de japanners maar eens zoeken, op zoek naar de man met het baardje.........

• 04 Juni 2011 - 07:53

L&L:

Typisch een AM actie om tussen die Japanners te gaan staan! Je zult er maar mee getrouwd zijn :-) Wat gaaf dat jullie zoveel dieren spotten, lijkt me super om te zien. Wij vinden de vogels in de tuin al leuk. Zo hebben we familie koolmees waarvan de jongen net uitgevlogen zijn, maar nog niet zo handig. Regelmatig gaat er 1 op een lelieblad zitten wat dan langzaam onder water verdwijnt en o gut kind koolmees zakt dan mee. Je zult denken, dat heeft ie dan ook weer geleerd, maar nee keer op keer doet ie het weer. Familie heggemus is slimmer en duikt om te badderen tussen het riet. De houtduif springt op de steen die in de vijver ligt en de Turkse tortels vechten om de waterschaal die daar speciaal voor staat. O en af en toe komt er ook nog een verdwaalde kat in de vijver lurken. Tja en ook in onze "dierentuin" wordt bier geschonken, maar daar hoeven we dan weer niet zo ver voor te lopen. Toch lijkt het ons wel gaaf om in Canada te zijn en om vrij te zijn te gaan en te staan waar je maar wilt. Zijn benieuwd naar de foto's (ook van de loslopende Japanners). Ben blij weer wat van jullie gehoord te hebben, je weet maar nooit met die beren. Geniet nog lekker van jullie laatste week. Het is nu 5 voor 10 in de ochtend, maar deze 5 geldt even nog niet.

Knuffels

• 04 Juni 2011 - 10:12

Bianca:

he he eindelijk weer bericht. Was ook bang dat de beren jullie smaakvol vonden. Klinkt goed! geniet en drink niet te veel bier, maar ja wat is te veel?
    Nog een weekje en dan is Marco weer thuis en zitten we met z'n allen aan een goed glas wijn. doei! Maar tot die tijd: niet aan denken en genieten

• 04 Juni 2011 - 11:30

Je Moeder Bep:

Alles goed bij ons. Erg warm. Ik kan er goed tegen maar had het er gisteren best moeilijk mee bij 35 graden. Loom.
    Heel veel groeten van ons beiden.
    Ma

• 04 Juni 2011 - 13:27

Margo:

Ik ben ooit eens met een groep door Patagonie gereisd en daar leerde ik van een oude grijsaard dat de 5 eigenlijk heel vaak in de klok zit, vijf over, vijf voor, kwart over, kwart voor etc etc. Maar ik geloof dat het met jullie niet zo erg gesteld is als met onze vriend Evert haha. Leuk om jullie zo te volgen, lezend vanuit mijn tuintje in de zon (morgen is dat weer voorbij). Maar na de vakantie weer een vorkje prikken??

• 04 Juni 2011 - 15:59

Rob En Nataschja:

300km rijden... We zijn net op en neer naar Friesland geweest. Dat zijn voldoende kilometers voor ons. Jullie zullen er van de week nog vast veel maken. Geniet er van!

• 07 Juni 2011 - 18:17

Judith:

jullie maken een hoop mee maar wat gaat de tijd snel. zaterdag al weer thuis.
    nog veel reisplezier de komende dagen groeten uit breda