"wintersport" - Reisverslag uit Whistler, Canada van Wij - WaarBenJij.nu "wintersport" - Reisverslag uit Whistler, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

"wintersport"

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

06 Juni 2011 | Canada, Whistler

Ja, wintersport. We zitten nu in Whistler HET wintersportdorp van Canada en de Olympische spelen van vorig jaar. De weg van Clearwater hier na toe hebben we in 2 etappes gedaan. Het eerste gedeelte tot aan Lillooet en vandaag door naar Whistler. De route van gisteren was erg afwissellend het ene moment is alles prachtig groen en een bocht verder zit je in een dorre woestijn. Het weer was weer perfect we hebben de 35 gr gehaald( boven nul). We kwamen aan in Lillooet een klein oud mijnwerkersplaatsje aan de Fraser rivier. Die stroomde toch behoorlijk. We stonden daar op een camping aan de voet van deze rivier. Nee zei Ron er zijn hier geen muggen!!. Nou we zijn van ellende de camper in gegaan want Anne Marie schijnt voor de muggen heel lekker bloed te hebben. We hebben een leuk boekje met bezienswaardigheden hier. Bijvoorbeeld de hangmans tree, maar die staat er niet meer, het was te gevaarlijk. Zo ook met alle andere dingen uit het boekje.
Vandaag 6 juni dus door naar Whistler. Dit via de Highway 99 ( nou ja Highway??) Maar wederom een schitterende weg door bergen en dalen en weer zeer mooi weer. En zo zit je met je kont in de sneeuw en zo is het weer puffen in de
+ 30 gr. De weg was hier en daar toch behoorlijk stijl naar boven en naar beneden. " What goes up must come down". Op een gegeven moment begonnen we toch iets verbrands te ruiken. Anne Marie wilde op een plek wat foto's maken en gedurende deze stop zag ik wat rook bij de voorbanden vandaan komen. Ja, hoor de remmen stonden te roken! Dus snel weer in de auto en rustig doorrijden om de remmen af te koelen. In Pemberton gelunched en ff de remmen gechekked. Gelukkig geen verdere gevolgen. Ja het afdalen in zo'n automaat is ook een kunst. Volgende afdalingen in D2 genomen en dat ging alweer een stuk beter.
Nu dan in Whistler. Ja wat zullen we daarvan zeggen. Het is een echt wintersportdorp. Het lijkt wel Gstaad of zo. Hier lopen beren in je achtertuin(als je hier zou wonen). We wandelden vanmiddag naar het centrum c.a. 1/2 uurtje. (ging nog net). Daarna het centrum verkend en om 17.00 was het stil. Geen nood, Vancouver moest weer ijshokyen voor de 3e wedstrijd voor de beker. Het is een serie van de best of 7. De eerste 2 hebben ze gewonnen en de 3e moesten ze uit spelen. En ze verloren met 8-1!! Overmorgen game 4!. Nu hebben we de pizza op en zitten dus ff de dag door te nemen.
Morgen gaan we weer verder en gaan we 2 dagen naar het strand bij Porteau cove. Dat is tussen hier en Vancouver. En dan zit het er weer bijna op.

Zaterdag zijn we (helaas) weer thuis.

CU S & AM

• 07 Juni 2011 - 10:41

Iris Baay:

wat een prachtige reis hebben jullie tot nog toe! Zelf heb ik met Zeger en Germaine en Lex ook in Whistler geskied! Niet verkeerd! NOg een fijne paar dagen en ik heb genoten van jullie reisverslagen. Groetjes, Iris

• 07 Juni 2011 - 11:38

Wim En Vir:

Jeetje jullie beleven heel wat daar in het mooie canada! Geniet nog van de laatst paar dagen. En ik zou zeggen:neem er lekker eentje om te proosten op deze mooie vakantie!
    Groetjes wim en vir

• 07 Juni 2011 - 16:49

Bianca:

Klinkt weer goed. We horen hetzaterdag in detail. Marco heeft vissen in zijn hotelkamer. Daar regent het zo hard dat er 2 meter in je kamer kan staan inclusief vissen, dus het kan altijd erger! Als troost als je je aan de muggen of kou ergert. Maar de natuur klinkt prachtig ondanks wat ongemak Es'.

• 07 Juni 2011 - 18:23

Judith:

geniet van laatste paar dagen daar. tijd is snel gegaan. zo te horen is alles prima gegaan tot nu toe ,veel natuur ,food and beer and beer (dutch)

• 10 Juni 2011 - 05:47

Margriet:

Hé jullie daar ( nog) ver weg!

Klinkt allemaal weer prachtig, geniet nog van de laatste dagen en we wensen jullie een goede thuisreis.

liefs, Margriet