Nattigheid - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Nattigheid - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Nattigheid

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

27 Mei 2011 | Canada, Radium Hot Springs

Ja we waren ff een paar dagen " uit de lucht" . Niet dat dat erg was want erg veel hadden we niet te melden. We waren eergisteren in Revelstoke aangekomen en waarachtig konden we buiten op het terras lunchen. Nou dat moment hebben we moeten koesteren. Gisteren heeft het de hele dag geregend. En niet zo'n klein beetje ook. Dus wat doe je dan? We zouden de "Meadows in de sky parkway" gaan rijden. Een 29 km lange, stijle kronkel weg naar boven de bergen in. Maar door de hevige sneeuwval deze winter was de weg maar de eerste 5 km open. Dus de wil was er wel. Daarna zijn we naar de stuwdam gegaan om die te bekijken. Wel indrukwekkend. Gelukkig wel binnen. Boodschappen gedaan want je moet toch ook eten. En ja het bloed (bier) stroomt waar het niet gaan kan. Er was een Micro brewery in Revelstoke. Dus hup daar naar binnen. Maar geen rondleiding gehad. Het excuus daar was , dat ze aan het afvullen waren??!! Maar wel een gezellig praatje gemaakt. Toen was het ALWEER biertijd.
Vanmorgen vrijdag 27 mei vertrokken om via Golden naar Radium hot springs te rijden.
En we hebben de eerste 120 km alle weertypen meegemaakt t/m sneeuwval op de Roger Pass op 1330 meter hoogte. Maar de weg was sneeuwvrij.
Verder naar beneden ging het weer regenen. Maar dat is hier erg raar, Eerst regen en 2 km verderop is de weg droog! Onderweg vlak voor Golden zijn we nog bij een wolven opvang geweest. Hier komen wolven vanuit dierentuinen om de rest van hun leven rustig door te brengen. Een heel verhaal maar dat vertellen we nog wel een keer. Maar ze doen daar goed werk. Nu zitten we dus in Radium Hotsprings. Naar die Hot springs gaan we morgen en dan zien we wel of we doorrijden naar Bannf (Alberta).
O, ja onderweg ging de klok ook nog 1 uur vooruit. We zitten nu in Mountain standard time. Het scheelt nu -8 uur met Nederland.
Onderweg hadden we bijna Reerug gescored. Maar dat geeft zo'n gedoe, en de 2e zwarte beer is eigenlijk ook geen optie.
Wat het kanpvuur betreft, het hout is af en toe @#$%$#@ nat, dus aansteken, laat branden is een hele klus. Maar hier kan je wel bijna overal je vuurtje stoken.
En we hebben, om het Holland idee niet geheel te vergeten als we internet hebben ( en dat is gelukkig bijna op iedere camping en nog gratis ook) gewoon Radio veronica op staan.

Groetjes vanuit een vochtig maar erg mooi Canada.

Sandor en Anne Marie.

• 28 Mei 2011 - 09:41

Rob En Nataschja:

'Vochtig' in de zin van regen of drank?
    We hebben even gekeken maar morgen wordt het iets warmer en droog! Veel lol verder!

• 28 Mei 2011 - 09:55

Dicky Kröber:

De printjes gaan regelmatig naar je moeder. Ik volg jullie reis op de voet. Een jaar of 5 geleden waren we o.a. ook in Bannf, rondreis met de Rocky Mounteneer. Luxe treinreis. Schitterend. Zagen toen in het wild slechts 1 beer, Alleen zijn achterste, hard wegrennend. Het meest genoten we van British Columbia, de gletsjers e.d.
    Nog fijne reis.

• 28 Mei 2011 - 10:33

Frans:

Hallo uit een extreem warm Spanje,
    We hebben hier alleen betaald internet en ook zeer zeldzaam maar we vermaken ons hier prima 36 C is een redelijk constante waarde soms een klein wolkje maar nog geen drupje gehad.dat is als je het luie zweet niet meeteld.
    We blijven wel op de hoogte maar met een paar dagen vertraging.

MVG

Frans en Cora

• 02 Juni 2011 - 07:59

L&L:

Eindelijk even tijd om te reageren. Hier alles onder controle. Nu weer prachtig weer, een dag vrij (hemelvaart) en een lekkere rustig huis. Hopen dat jullie ook weer wat beter weer hebben. Zo metteen lekker de set weer buiten, boekje erbij, kopje koffie en een stroopwafel. Wat wil een mens nog meer? De ontzettend hartelijke groetjes van Pa&Ma. Zij volgen jullie door de verhalen en de printjes van Dicky. We zijn benieuwd waar jullie nu uithangen en wat jullie nog meer gezien hebben. Laat snel weer wat van jullie horen.

Knuffels van ons