De eerste beer - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu De eerste beer - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

De eerste beer

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

23 Mei 2011 | Canada, Ottawa

We hebben een beer gezien. Een zwarte beer. Best spannend, aan de overkant van de weg. Maar ja zwarte beren eten gras. Wisten jullie dat?
Verder hebben we ook nog herten gezien (waarvan een dacht misschien wel voor de auto te springen, maar gelukkig heeft die zich bedacht),hele lieve kleine grondeekhoorntjes, eenden in bijna exotisch kleuren. En een moeras vol kikkers gehoord.
We zijn vandaag door Manning Park gereden en hier enkele mooie stops gemaakt. En wat kleine trails gelopen.
Camperen tussen de beren op een campsite met echt niets. Ja een wc boven een gat in de grond. Nu zeggen jullie natuurlijk je heb je huis bij. Ja maar toch en er lag nog sneeuw ook. We zijn de gemeente camping ook maar voorbij gereden. We staan nu in Hedley op een kleine netten site aan een rivier. We hebben geluk vanwege de vakantie stond het hier gisteren helemaal vol, maar vandaag moest iedereen weer naar huis.
We hebben ijverig geprobeerd een kampvuurtje te maken. Wat maar niet wilde lukken.Maar wel buiten gegeten, pizza uit de eigen oven.
Oja je zou het niet zeggen, maar ze hebben hier in Canada kolibri's, humming birds heten die in het engels. En als die kleintjes aan komen vliegen maken ze ook een brommend geluid. Net een hommel. Ze zijn wel verrekte lastig te fotograveren.
Bedankt voor het lezen van onze "avondturen"
Groetjes Sandor en Anne Marie

• 24 Mei 2011 - 06:53

Danielle:

Heerlijk om af en toe, tussen het studeren door, jullie verslagen te lezen en me een voorstelling te maken hoe het is om een pizza te eten met 'hummingbirds' rond je hoofd.

Hou me vooral op de hoogte, groet daan

• 24 Mei 2011 - 10:10

Iris Baay:

Canada is een prachtig, reusachtig land en jullie hebben nu al zo snel, zoveel gezien; wat geweldig!
    Wij genieten mee van jullie avonturen! Ik zou toch maar voorzichtig zijn met die beren! En die kolibritjes zijn inderdaad moeilijk te fotograferen. Ons is het gelukt, door een schaaltje met limonadeop een boom te zetten. Ze bleven de hele avond er omheen vliegen. Nog veel avonturen en reisplezier gewenst!
    Lieve groetjes, Iris en Lex

• 24 Mei 2011 - 10:27

Lil:

Effe lekker lezen als iedereen aan je kop zit te zeuren op het werk.

• 24 Mei 2011 - 17:35

Rob En Nataschja:

Leuk hoor, al die dieren.
    Geen vuurtje??? Sandor gooit er toch altijd gewoon een fles spiritus op en dan fikt het altijd... of kennen ze dat in Canada niet?

Hier beleven we ook allerlei avonturen, maar mijn grootste avontuur komt vrijdag. Een schoolfeest met 700 kinderen die een dorp gaan nabouwen en vrijdagavond optreden als André van Duin (Nataschja) voor al die kinderen en ouders! Ja daar heb ik ECHT zin in. Ik zie bijna beren op mijn weg...
    Willen jullie aub duimen voor mooi en droog weer?

Nog meer nieuws... eh het komt helemaal goed met het QD-clubblad en morgen hebben we vergadering van de evenementencommissie, dus Anne-Marie als je nog iets kwijt wil...

Op naar de bruinen beren! Have fun.

• 24 Mei 2011 - 17:40

Bianca En Marco:

top een zwarte. ook al witte beren gesignaleerd? hebben wij ze vast op de foto. wat is de deadline voor ons stukje? ik zie rob al schrijven over het clubblad? ons stukje is bijna klaar.

• 24 Mei 2011 - 22:46

Dick:

Nou nou Anne Marie, 'k had toch wel gedacht dat Sandor in staat zou zijn geweest een fikkie te fabriceren! Bij ons steekt tie alles in de fik.
    Tip om die kolibrie te fotograferen: je ontspanknop na 1 tienduizendste van een seconde gelijk weer loslaten, dan zie je ook de vleugeltjes nog op de foto.

Veel plezier verder,
    groetjes Dick