Long Beach - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Long Beach - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Long Beach

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

20 Mei 2011 | Canada, Ottawa

Hoi luitjes,
Meestal maakt Sandor het verhaaltje. Maar nu moeten jullie het met mijn relaas doen.
We zijn intussen aan de west kust van Vancouver Island in Tofino. Ook hier weer gratis internetten op de campsite.
De weg hier naar toe was niet lang, maar wel mooi. Bergen,rivieren en nog sneeuw langs de weg en op de bergtoppen.
Het nationale park hier heet Pacific Rim N.P. en is een site van Unesco. Het is namelijk een regenwoud. Nee niet met apen en ander exoten, maar met beren e.d.. Niet dat we die al gezien hebben hoor.
Gisteren zijn we op tijd aan gekomen op de camping. Zoals we nu weten geen dag te vroeg want alle Canadezen hebben een lang weekend, en ook zij vinden het hier mooi. Verder is het lekker relaxed.
We hebben vanmiddag een lange wandeling gemaakt op Long Beach ( 30 mile lang). Nee niet de wandeling, trouwens misschien wel heen en terug. We hebben nl. bijna 3 uur gewandeld, gekletst en foto's gemaakt. Van elkaar, van ons samen en van andere. Het hele strand ligt bezaaid met mega boomstammen, misschien wel helemaal van Japan hierheen komen drijven. Kan makkelijk, want overal langs de kustweg staan borden met Tsunami Hazard Area en de vlucht routes.
Canadezen zijn leuke, aardige mensen die altijd wel een praatje met je willen maken.
Het weer was vandaag droog, maaar wat minder zonnig.
Vanavond nog ff naar onze eigen cove gelopen. Bij laag water kom je op de rotsen en in de getijde poelen allemaal anemonen zien zitten in wat fellere kleuren dan we in Nederland gewend zijn.
Je zou bijna willen gaan duiken om al dat moois onder water te zien. Maar we hebben ook gezien hoe hard het hier kan stromen, en gevoeld hoe koud het water is. Dus, nee.
Toch nog een heel verhaal voor twee relaxte dagen.
We horen via de radio (internet,he) dat jullie ook lekker weer hebben.

Groetjes vanuit Canada
Anne Marie & Sandor

• 21 Mei 2011 - 08:23

Rob En Nataschja:

We gaan zo duiken, want hier is het erg mooi weer. We laten per sms wel weten wat onze 'vondsten' zijn (we hopen, net als afgelopen woensdag, op Sepia). Geniet van Canada en van elkaar,

Rob en Nataschja

• 22 Mei 2011 - 00:25

Bianca En Marco:

Oei klinkt weer goed. Hier kun je wel duiken hoor! 29 graden onder water, schildpadden, roggen, kreeften, maar helaas volgens de duiktabel zijn we dood. Langleve de suunto! 22 gemaakt. Nu aan de cocktails want duiken mag niet meer.
    Geniet nog daar voor ons zit het erop, vol met vragen voor jullie......

• 22 Mei 2011 - 08:36

L&L:

Nou vannacht heeft het aardig gespookt hier, compleet met stortregens, bliksem en donder. Hoop dat dat jullie bespaard blijft. Gisteren heerlijk een dagje sauna gedaan en dat is niet verkeerd met het heerlijke weer van gisteren. Ik had aardig wat bekijks in de winkels en in de sauna. Ben namelijk woensdag door de kaakchirurg "gepakt" :-0 en heb nu een aardig blauw dik gezicht. Sommige op het werk vonden dat ik er best voor uit mocht komen dat ik Botox gespoten had. Maar afijn trekt wel weer bij. Zo metteen gaan we 'ns kijken hoe het is op de Dinteloordse Gorzen en daarna toch maar wat HH werk doen.

Spreek jullie en even geen knuffels (is wat pijnlijk nu)

• 22 Mei 2011 - 10:32

Monica & Antonio:

Hee An, klinkt goed en lekker relaxt!
    T´is bij ons eindelijk echt warm alhoewel het heeel waaierig is geweest (lekker hooikoorts weer ;(
    Alles hier z´n gangetje. De kids hebben eind juni weer 2,5 maand zomervakantie. Een hele bevalling dus. Volgend jaar al naar het voortgezet onderwijs. Spannend dus allemaal.
    Hele dikke kus voor allebei
    Moon