Wells Gray - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Wells Gray - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Wells Gray

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

04 Juni 2011 | Canada, Ottawa

Zo heb je niets, en dan in twee dagen weer een tweede verhaaltje.
We zijn hier bij Clearwater het provincial park Wells Gray in geweest.
Het dagtotaal aan beren is aardig opgeschroefd. Zes stuks in een dag, oke een moeder met twee jong en drie volwassen.
Vlak langs de weg, en ze trekken zich niets van jou aan, als je maar niet uit je auto komt. En als ze heel dichtbij zijn is het wel verstandig om je raam dicht te doen.
Maar die ukke pukken waren wel heel aandoenlijk.
Verder hebben we imposante watervallen gezien. De een hoog, de andere breed. Maar wat ze gemeen hebben is, dat er een aller jezus grote hoeveelheid water naar beneden stort.
De campground ligt aan het dutch lake (ooit is hier een nederlander iets begonnen met aardbeien en asperges) de randen liggen vol met waterlelies in allerlei kleuren, maar daar is het nog te vroeg voor.
Gisteren heb ik een verfrissende duik in het meer genomen. Moet toegeven dat ik me wel wat zorgen maakte over die(misschien wel hele grote) waterschildpadden die hier in het meer leven.
Verder heb ik mijn hart opgehaald met het fotograveren van een stuk of 20 vlinders (koninginne pages, grote geel/wit met zwarte strepen met wat blauw en rood). Deze zaten aan de rand van het meer, waarschijnlijk om mineralen tot zich te nemen. Vermoeiend veel foto's dus.
Vandaag de dag ge-eindig bij het restaurant, dat bij de campground ligt, the painted truttle(naar de schildadden in het meer dus).
Voor canadese begrippen heerlijk gegeten.
Met het warmere weer komen ook de muggen, nu worden we niet door de kou maar door de muggen onze camper in gedreven. Maar ja het ook al 22.00.
Toch appart, in het meer zitten honderden kikkers, die 's avonds een waar concert weggeven. Maar het zijn er blijkbaar niet genoeg om die muggen op te vreten.
Groeten uit een beer-, mug- en kikker rijk Canada.
Sandor en Anne Marie

Het is niet alleen het grootte wat telt.
En het weer is ook vandaag heerlijk, maar dat is het bij jullie ook lezen wij.
Het stikt hier van de nederlanders en de duitsers. Die laatste spreken erg slecht engels, en verstaan doe ze het ook al niet al te best.

Bianca bedankt voor je foto.
L&L veel plezier met jullie tuin belevenissen.
Rob en Natas hebben jullie al wat meer van Marice gehoord?
Ma waarneer ging U ook alweer op vakantie?
Daan sterkte met je eind opdracht, en er niet te vaak nacht werk van maken. Je werkt tenslotte niet meer op ok.
Margo; een vorkje prikken gaan we zeker weer doen.

• 05 Juni 2011 - 09:36

L&L:

You've got privat mail, zie eigen acount.

• 06 Juni 2011 - 18:33

L&L:

Zijn jullie inmiddels in Whistler aangekomen? En troost voor jullie ook hier regent het! O ja en nog een vervolg of "onze" dierentuin. Een huismus nam zijn naam wel er letterlijk en is naar binnen gevlogen gisteravond. En een grote reiger heeft alle twaalf vissen opgepeuzeld.