Orca's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Orca's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Orca's

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

17 Mei 2011 | Canada, Ottawa

We leven nu dinsdagavond 20.15 .
Gisteren was het een spannende dag. De mensen van het bcamperverhuurbedrijf kwamen ons om 10.00 ophalen om naar het verhuur bedrijf te rijden alwaar we onze ncamper gingen ophalen.
Wat schets onze verbazing er werkt een Fries die ons verder hielp met de camper. Onze camper is c.a. 3 meter hoog en dik 19 foot (bijna 6 meter) lang. In Nederland heb je hier een vrachtwagen rijbewijs voor nodig! Hier is je B al voldoende. Na de papierwinkel en de uitleg van de camper HONGER!!!! Dus de zaak met de grote M even aangedaan. Zat toch op de hoek. Daarna begon het grootte werk, het rijden met dit apparaat. Het is wennen zo'n groot ding maar het gaat steeds beter. We zijn op weg gegaan naar de ferry voor Vancouver eiland. Dit is ongeveer 1 1/2 uur varen. De camper de boot opgereden en alles ging goed.
Aan de overkant aan gekomen eerst boodschappen gedaan. Je moet toch ook eten nietwaar? Van alles en nogwat ingekocht. De stad Victoria doorgereden, was eigenlijk niet de bedoeling want we zochten een camping. Uiteindelijk na navragen toch gevonden. Is iets buiten de stad maar is OK.
Vanmorgen buiten, in de zon ge ontbeten. We hadden gelijk bekijks en aanspraak. Wie gaat er nou buiten ontbijten! Wij dus. Omdat we gisteren te laat waren om ons aan te melden voor de camping hebben we dat vanmorgen gedaan. We blijven hier 2 nachten. De campbeheerdester wilde wel bellen voor ons om te kijken of we konden walvissen spotten.
Dat kon om 14.00 en dat hebben we geweten!
Nadat we in de ochtend Victoria een beetje hadden verkend waren we optijd bij de boot voor de walvissen toer. Hij zei nog dat we de grootte toer zouden gaan doen. Enfin, 90 Km verderop (varende) we waren alweer bijna in Vancouver! Hier zagen we de eerste orca's! De boor stilgelegd en er waqren een stuk of 26,volgens de kapitein. Veel vrouwtjes met jong maar ook mannetje met hele grote....vinnen! En zelfs uit het water springende orca's! Ze staan op de foto! Na enige tijd moesten we weer terug varen weer die 90 Km. Anne-Marie en ik bleven lekker op de boeg zitten in de zon en in de wind. En dat voelen we nu. Op de terugweg zagen we zelfs nog 2 walvissen. Dat was de bonus. Nu zitten we in de camper ons verhaaltje te maken en de dag gaat zijn tol al eisen. Nu nog wat eten. Morgen gaan we weer verder met de tocht door Vancouver eiland.

Tot de volgende keer.
S & AM

• 18 Mei 2011 - 11:58

Bianca En Marco:

Top die orcaas. Bijna jaloers! Maar wij zijn verslaafd aan het duiken. Gewoon top hier. Schildpad, murenene, spidercrabs etc. 3 duiken per dag, voor minder gaan we niet meer. Nachtduik: spannend maar gaaf. Allleen die kutmuggen!
    Geniet en we praten in juni bij.

• 18 Mei 2011 - 17:43

Nataschja En Rob:

Ja,ja dan kan Anne-Marie wel op een boot, als er maar orca's en walvissen zijn. (Nou de volgende keer kun je best meegaan op een live-aboard!)

We willen natuurlijk wel dat jullie een beetje uitkijken met dat buiten ontbijten, want er lopen daar ook wilde beren rond en die lusten misschien ook wel een gebakken eitje.

Ik denk niet dat jullie hier jaloers van worden, maar ik (Nataschja) heb in Zeeland vandaag een sepia gezien tijdens het duiken. Nu ga ik nog een beetje werken, want al dat vakantievieren... tjsa dat kan natuurlijk niet de hele tijd.

• 18 Mei 2011 - 20:22

Dick:

Leuk te zien dat jullie je goed vermaken.
    Die camper is wel different koek naar we dachten. Zeker dubbellucht achter?
    Veel plezier verder

• 19 Mei 2011 - 18:31

L&L:

Hoi luitjes,

Gaaf hoor die Orca's. Ik denk toch dat jullie groter moeten gaan wonen of de garagemuren vrij moeten gaan maken. Want waar laten jullie al die foto's? Hier is het weer even wat minder, maar je hoort ons niet klagen. Buiten eten zit er even niet in! Beschrijf eens wat er nu allemaal in die camper voor luxe dingen zit. Ik zie het een beetje voor me Sandor: komt daar een klepper van een camper aanrijden en stapt Sandor eruit op z'n sloffen en met z'n supersonische zonnebril op. Voor het geval dat jullie erg lui worden en jullie het niet meekrijgen: Halfords heeft electrische fietsen in de aanbieding (zie hiernaast).

Later

• 22 Mei 2011 - 10:35

Monica & Antonio:

bah! klinkt erg vervelend allemaal ;)))))