tweede dag Kandy, - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu tweede dag Kandy, - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu

tweede dag Kandy,

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

05 Maart 2017 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Hou luitjes,
Nu een keer een verhaaltje van mij. De tweede dag in Kandy zijn we met een deel van de groep naar de tempel van de tand gegaan, samen met Nala, onze gids. In deze tand ligt een relikwie van Boedha, een tand dus. Bij deze tempel vind 3 per dag een puja plaats. Er kan dan een offer gebracht worden en kunt een glimp opvangen van de schrijn war de tand in is op geborgen. Er zijn hordes locals en toeristen. We krijgen eerst uitleg van Nala en worden daarna mee gedreven in het gedruist. Het is mooi om de devotie van de mensen te zien. We worden door 3 vertrekken gedreven. Leuk maar weer rete warm. In het museum staat ook nog een opgezette olifant. Deze heeft 50 jaar tijdens de jaarlijkse processie het relikwie door de stad gedragen. Toen hij dood was is er een dag van nationale rouw afgekondigd.
Het hotel waar we zijn zit centraal in de stad en alles is te lopen.
We gaan we met de bus naar de botanische tuinen. Mooie strakke grasvelden. Lanen met verschillende bomen, waaronder ook die met mega cocos noten. Perken met veel eenjarige planten en planten die wij binnen zetten. Die wij als kamerplanten bij de intratuin kopen. Er zijn ook kassen met orchideen en cactussen.
W hebben besloten om toch naar de dansvoorstelling te gaan. Eerst kaartjes kopen als we terug in het centrum zijn.
Dan nog ff lunchen , ff rust en naar de voorstelling. Als we daar zitten breek er een giga onweer los, het komt met meer als bakken uit de lucht.
De voorstelling is best leuk dansers, trommels en vuur.
Na de voorstelling hoost het nog steeds. We wachten een tijd en wagen het erop als het iets minder is. We komen redelijk droog aan in het hotel. Gelukkig heeft Elske een waterdichte rugzak mee waar onze fotocamera in kan.
We gaan met nog een paar eten bij de PUB. Daar zit bijna de hele groep.
Het was weer een leuke dag, wel wat warm en nat. Maar ja we zitten in de tropen.

• 05 Maart 2017 - 15:51

Lil:

Ik hoop dat het dansen wel binnen was anders hadden jullie een waterballet gehad. Wel een mooie omgeving zo te lezen, ondanks de vele mensen om jullie heen.

• 05 Maart 2017 - 15:54

Ma :

Ik hoef niet naar sri lanka te gaan het giet hier ook maar jullie genieten meer blijf dat doen☔️

• 05 Maart 2017 - 15:55

Lil:

Zo nu weet Ma ook hoe het werkt. Groetjes.