Tafelberg. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu Tafelberg. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu

Tafelberg.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

14 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was, en is het eigenlijk nog steeds, een heerlijke dag. Volop zon dus vanmorgen na het ontbijt naar de zon overgoten Tafelberg. De man van het hotel had online kaartjes geregeld dus hoefden we niet in de rij bij de kassa te staan. Na c.a. 20 minuten wachten, er was iets stuk geloof ik, gingen we in een rot tempo naar boven. Het leuke van deze kabelbaan is dat je in de gondel ronddraaid zodat iedereen een 360 gr. uitzicht heeft. Boven op de berg heb je een geweldig uitzicht op Cape Town en omgeving. We hebben daar een hele tijd rond gewandeld en wat gegeten. Na een uurtje of 3 zijn we weer naar beneden gegaan en naar de "Ẅaterfront"gegaan.
Het gedeelte van de haven waar een ontzettend groot winkelcentrum ligt. Hie hebben we lekker aan de haven gezeten en een biertje gedronken en wat gegeten. We hadden aanspraak met "Zuid Afrkaner mensen" en die hebben ons nog goede tips gegeven voor het Krugerpark waar we over een week of 2 zullen zijn. Kaapstad is absoluut geen slechte plaats om te zijn en te wonen. Tenminste die indruk hebben wij. Hele vriendelijke mensen en alles is goed te bereiken met de auto. Maar wel ff je Tom Tom meenemen dan komt het goed. Het links rijden is al weer gewend na 2 dagen. Na het vertoeven aan de Waterfront nog even een paar boodschapjes doen. Bier en zo. Daarna weer de parkeergarage betalen. Was ik toch bijna mijn pinpas kwijt. Ik wilde namelijk betalen met mijn pinpas stop ik hem in de gleuf van papiergeld! Oeps, dus cancel,cancel!! En gelukkig kwam mijn pas er weer uit. Na wat hartkloppingen en zweetdruppels toch maar contant betaald en weer naar het hotel gereden. Nu dus een verhaaltje maken onder het genot van chips en een biertje bij de ondergaande zon in de tuin.Morgen gaan we via de bekende wijnvelden naar de volgende bestemming op onze reis door Zuid Afrika. Dan zitten we 2 nachten in Hermanus.
Dus vriendjes en vriendinnetjes tot dan.
CU Sandor.

• 14 Juli 2014 - 19:25

Lil:

Tja, niet slecht zo'n reis!

• 15 Juli 2014 - 22:00

Rob En Nataschja:

Hey luitjes,

Jullie berichten waren in onze spambox gekomen.
    Leuk om de avonturen te lezen, we zien elkaar over
    een week of 3. Geniet er maar lekker van!!!!!

• 16 Juli 2014 - 21:13

Moon:

Hoi luitjes,
    Klinkt errug leuk! Maar dat verhaal van die pinpas vind ik geweldig! Zou echt wat voor mij zijn haha.
    Geniet ze jongens. Dikke zoen uit El Puerto