verwend. - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu verwend. - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu

verwend.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

25 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Ja, hoezo verwend, nou, met internet bijvoorbeeld. In Nederrland overal en hier in Kwazulu Natal af en toe op een hotspot. Dan weer niet dan weer wel.
Dus, waar zijn wij gebleven in Umhlanga. Nu zitten we in Sodwana Bay. We hebben dus St. Lucia gehad. Nou dat was geweldig. Ze hadden ons al op de middag boot gezet omdat we dus de vlucht niet gehaald hadden. Kwam achteraf goed uit. 's middags door het moerasland gevaren tussen de nijlpaarden en de krokodillen door . Geweldig mooi. 's avonds lekker gegeten. Maar eigenlijk moesten we vroeg eten want we hadden nog een nacht safari geboekt. Dus om 19.15 verzamelen en dan de busch busch in. In het pikke donker. Dan denk je dat je niets ziet maar dan zie je van alles. Wel schijnwerpers mee natuurlijk. We hebben kameleons gezien hele kleintjes die op je hand zitten. Daarna waterbokken, buffels, en zelf een hyena en nagaapjes. ( zo zeg je dat in het zuid afrkaans).En het mooie is dat je alle sterren kunt zien. Een geweldige ervaring dus.
De volgende dag zijn we door gereden naar Sodwana Bay. Hier zouden we gaan duiken. Welnu dat hebben we gedaan ook. De eerste dag hebben we op volle zee gedoken. De boot uit gaat wel maar er weer in na het duiken is een hele toer! Veel wind en hoge golven niet iets voor een zwakke maag dus. We hebben hele leuke dingen gezien veel naaktslakken en hele leuke clown vissen (nemo΅s) met jong erg leuk. Verder ook nog een hele grote schildpad en grote murenes
De tweede dag stond er nog meer wind en nog hogere golven. De ochtend duik was geweldig mooi leuk klein spul grote murenes en weer veel naaktslakken.
Omdat er zoveel wind stond had Anne Marie besloten de middag niet te gaan duiken. Wat de boot tocht betreft een heel wijs besluit.Stamppen en slingeren. Maar onder water op een meter of 14 viel het wel mee. En wat heb ik daar gezien. Ja, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een stuk of 5 haaien gezien. 4 slapend en 1 vrij zwemmen. En een schilpadje van een meter of 2. Ze staan op de foto dus ze waren er echt. Het duiken hier in ZA is best vermoeiend. Maar wel een ervaring rijker. En dan vergeet ik bijna nog te vertellen dat we gisteren nog 2 walvissen en 2 dolfijnen gezien hebben . Boven water dat wel maar toch!

Morgen gaan we door naar Swaziland waar we 2 nachten blijven. Dan naar het Kruger park.

• 25 Juli 2014 - 20:51

Lil:

Fijn om weer wat van jullie te horen! Ben niet jaloers op de boottochtjes als ik hoor over de golven enzo. Maar wat geweldig als ik lees hoeveel jullie zien. Tot later.

• 26 Juli 2014 - 00:52

Bianca:

Zei vanochtend nog tegen marco, effe niks van die twee gehoord. Goed dat jullie zo genieten! Mooi die dieren he!