Gletsjers - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu Gletsjers - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

Gletsjers

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

29 December 2007 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Zo daar zijn we weer met de verhalen van ons. Vandaag weer een geluk. Mooi weer en vroeg op. Maar zeker de moeite waard. Want we waren al om 10.30 in Fox Glacier en we wilden Heli walken. Dus met gids en helikopter de gletsjer op en dan lopen . Maar alles was volgeboekt tot maandag! Dus dan een scienic Flight geboekt van 40 minuten met een helikopter en een stop op een sneeuw veld hoog in de bergen. Alleen 3 kwartier voor de vlucht kwam er toch nog een heliwalk plek vrij. Maar we konden de andere niet meer afzeggen. Maar de vlucht die we hadden was zeer zeker de moeite waard. Hoog door de Southern Alps en over gletsjers en Mt. Cook. GEWELDIG!!!!! Gisteren hadden we een reisdag gestopt in Hokitika en hier de zonsondergang op het strand en in het donker Glow worms bekeken. Zeer de moeite waard.
Morgen gaan we weer verder richting Wanaka en Queenstown. Waar we Oud en nieuw vieren moeten we nog even bekijken maar dat gaat zeker goed komen.

Verder wensen wij vanaf het zuiderlijk halfrond en met 12 uur eerder, de aller, aller beste wensen voor 2008 aan alle lezers en schrijvers op onze site.

Groetjes Sandor en Anne-Marie.

• 29 December 2007 - 07:55

Judith:

Geweldig.Dat moet erg gaaf geweest zijn jullie heli- vlucht.Ik geniet van het meereisen via deze site. Een heel fijn uiteinde en de beste wensen voor het nieuwe jaar en jawel de start is helemaal in..... Nieuw Zeeland.

• 29 December 2007 - 08:39

Suus:

hai die ho...
    wat hebben jullie het toch lekker daaro!!Vast al veel te veel fotos gemaakt??Hebben jullie ook steeds de neging om bij die bruine toeristen bordjes steeds te willen stoppen en gaan kijken!!
    Staan jullie ook veel in de natuur?
    Oud en nieuw in wanaka,is erg gezellie!onwijs druk..het visrestaurant boven de grote disco was heerlijk eten,en vanaf het balkon kun je heerlijk mensen kijken...Geweldig 2008....

• 29 December 2007 - 11:10

Irene:

ik ben helemaal niet jaloers, ben veel liever in breda.......... Klinkt niet erg geloofwaardig hè?
    Een hele toffe jaarwisseling!!! we borrelen hier op jullie gezondheid, en tot in 2008! groetjes Irene

• 29 December 2007 - 11:10

Arnod En Mirjam:

wat een mazzelaars zijn jullie .bij mij was het te bewolkt om te vliegen wij wensen jullie ook een goed en gezond 2008 en nog heel veel plezier

• 29 December 2007 - 11:35

Ferry En Shemara:

Heej Sandor en Anne-Marie,
    Hier eindelijk iets van ons haha, wij hebben het hartstikke druk en alles gaat heel goed hier in jullie huisje.

Met de vogels en het water is alles goedgekomen, alleen de waterval loopt niet, ook al zit de stekker erin, wel is er voldoende water voor de beestjes.

Verder wensen wij jullie nog de beste wensen voor 2008
    Groetjes en tot over ongeveer 2 weken!!!

Ferry en Shemara

• 29 December 2007 - 15:51

Jessica:

ohhh, wat ben ik toch jaloers op jullie!
    Wel erg leuk om zo de verhalen te lezen en in gedachten mee te reizen.
    Geniet lekker door daar, en ik drink een glas champagne op jullie op 00:00 uur!

• 29 December 2007 - 19:58

Mexx:

Veel plezier met de oudjaarsavond tussen de KIWI's als jullie je roes liggen uit te slapen doen wij het feestje ook in het noorden van het land

veel plezier en al het goede voor 2008

• 31 December 2007 - 03:42

J.dijker:

leuk al die verslagjes maar wat koop ik daar nu voor hier achter 10 beeldschermen met de nodige muisjes waar blijft de beschuit nu. alfast een prettige jaarwisseling toegewenst van je niet te benijden collegatjes op de maasvlakte groetjes jaap...........

• 31 December 2007 - 04:01

Dirk:

Zometeen een hele goede jaarwisseling daaro in NZ. Da's het mooiste wat er is volgens mij: het nieuwe jaar beginnen tijdens je vakantie! Japio was niet meer te houden en heeft je ook gemaild. En ja, het was weer sterker dan wij: we hebben vannacht weer gesnackt. Erg he. Goede vakantie verder en tot volgend jaar.

• 31 December 2007 - 09:50

Tooke:

Fantastisch om al jullie verhalen weer op de voet te kunnen volgen. Het is telkens weer leuk om te kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Voor jullie alvast een geweldig en reislustig 2008. Nog iets meer dan een uur en dan is het voor jullie zover, wij moeten nog een uurtje of wat wachten! Geniet nog van jullie tijd in NZ.

Gr.Tooke

• 31 December 2007 - 12:28

Herman En Jacobien:

jeetje, wat hebben jullie een geweldige reis het is inderdaad een plezier om jullie enthousiaste verhalen te lezen.voor zometeen de allerbeste wensen voor 2008.en denk een beetje aan ons in ons koude natte kikkerlandje.
    we horen jullie weer in februari.

groetjes herman en jacobien

• 01 Januari 2008 - 12:30

Tessa:

Gelukkig nieuwjaar!!!!
    Die begint voor jullie natuurlijk al geweldig. Have fun X

• 01 Januari 2008 - 14:46

Anneloes:

Ook al reageer ik niet altijd, ik lees wel altijd! En bij deze wil ik jullie ook een gelukkig nieuwjaar wensen!!
    Dikke kus!

• 01 Januari 2008 - 16:37