zwart koraal - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu zwart koraal - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

zwart koraal

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

02 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zo daar zijn we weer met de belevenissen van ons aan de andere kant van de wereld.
In ieder geval aan ieder een heel goed en gezond 2008.
Wanaka hebben we tussen alle dronken pubers en tieners overleefd. Het leek Loret del Mar wel.Het was apart om de jaarwisseling hier mee te maken. Heel anders dan in Nederland. Er was maar op 1 plek centraal vuurwerk geregeld en daarna ging iedereen door met indrinken en doordrinken.
Iedereen bedankt voor de leuke SMS jes.
Nu zitten we dus in Te Anau in Fjordland het zuiden van het zuidereiland.
Vandaag hebben we weer gedoken en om iedereen van de duikvereniging jaloers te maken; wij hebben de nieuwjaarsduik al binnen! Het was 14gr.op 20 meter diepte. Maar zo appart. Omdat het hier 7 meter per jaar regent, is de eerste laag water van de fjord zoet.De eerste duik was de zoetwater laag 2 meter en de tweede duik was de zoetwater laag 4 meter. Als of je in olie dook zo apart was het zicht en de vermenging van zoet en zout water. En jawel we hebben zwart koraal gezien op 18 meter diep. In de tropen komt dat pas voor op 40 tot 50 meter diep. De rest van de dag was schitterend. Mooi weer, zon 21 graden, leuke groep alleen was men niet gewend om in " koud" water te duiken.

Dus weer een ervaring rijker.
We wilden eigenlijk foto's uploaden maar dit is een "instand" internet shop. Dus geen kast maar een munt automaat.

Morgen gaan we weer verder richting Queenstown om daar ook weer wat leuks te gaan doen(denk ik). Hierover zullen we jullie allemaal van op de hoogte gaan houden.
Nog ruim een week in dit zeer apart en zeer mooi land.

Groetjes Sandor en Anne-Marie

• 02 Januari 2008 - 17:01

Koos:

Hallo daar!

Gelukkig nieuwjaar!! Een goed begin is het halve werk; nou als ik alles zo lees is een beter begin bijna niet mogelijk. Geniet nog even en we lezen graag de verdere belevenissen. Namens Carlijn, Tom, Margriet en Koos