moeie voeten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu moeie voeten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

moeie voeten

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

27 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Moggel,

Ha die luitjes over de gehele aardkloot. Nou vandaag was het voor mij althans afzien. Eerst met de watertaxi een half uur a 3/4 uur gevaren en op een mooi punt laten afzetten. Daarna terug lopen naar ons buske. Er stond 4 uur voor en het was inclusief stops en broodje onderweg 5uur! Mijn voeten waren niet erg blij met mij alleen toen ik mijn schoene uittrok weer wel. De rest van Nieuw Zeeland weer niet, raar hé. Maar de wandeling was echt heel mooi met diverse schitterrende uitzichten op baaien en inhametjes.
Vanavond onszelf maar eens getrakteerd op een lekker etentje. Eens niet zelf koken en afwassen is toch ook wel wat. Terwijl de campings hier van alle gemakken zijn voorzien. Een komplete keuken met fornuizen en koelkasten en vriezers en wasmachines. Nee, helaas geen afwasmachine. Dus dat is nog steeds handwerk.
Verder komen we steeds weer mensen (Nederlanders) tegen die we vorige week op het Noorde eiland ook al tegen zijn gekomen. En veel Duitsers lopen hier ook los.
Nou morgen weer een lange reisdag van ongeveer 6 a 7 uur naar Hokitika. Dit is net onder Greymouth richting Fox Glacier.
O ja, gisteren begon het ineens te waaien en we werden bekogeld met dennenappels. Levens gevaarlijk die bomen.

Nou lui oogjes dicht en snaveltjes toe.

CU Sandor.

• 27 December 2007 - 07:06

Margo:

Nou de oogjes en het snaveltje zijn net weer open. Derde kerstdag en gewoon weer naar het werk hoor. Ben jaloers op jullie. Ik heb het hier zo koud. Vanavond dan ook nog vrijwillig 2x45 minuten de kou in voor Nac-Vitesse. Nog een fijne reis; leuk en vooral ook erg grappig om jullie zo op de voet te volgen. Alvast een fijne jaarwisseling. Groetjes Margo

• 27 December 2007 - 07:22

Anne-Marie:

He Sandor, heb jij ook van die zere voeten van al dat lopen. Zullen we naar de camping gaan?
    He Margot,het is net als of je zit te wachten achter je computer. Het toestenbord is nog warm van het intikken van het verhaaltje van vandaag.

• 27 December 2007 - 12:08

Marcus:

Hallo Sandor,
    Het is wat, afzien op je vakantie.Ik heb ook heel veel medelijden.. had jij trouwens op je sloffen gelopen of weer de gele en groene schoenen aangedaan?(zoals op je werk). Maar, zo te lezen is het een schitterende reis en ik hoop dat alles naar wens verloopt.
    Over het werk wil ik niet te veel vertellen ,je weet in december begint weer de ellende ,met de nodige trips en scheur in hvh leiding was het weer dolle pret.
    Sandor & Anne-Marie ,wij wensen jullie nog een fijne vakantie, een goede jaarwisseling en een veilige thuiskomst.

Groeten van Marcus &Anne-Marie.

ps Zal ik nog je veiligheids helm naar je toesturen?

• 27 December 2007 - 14:57

Sylvie:

Beter laat dan niet maar hopelijk hebben jullie mooie feestdagen gehad neem er eentje van ons. Geniet van de dingen die je tegenkomt en van jullie reis. Lijkt me keitof om deze dagen in een ander land te mogen meemaken. Straks ook oud en nieuw. Leuk voor jullie.
    hartelijke groet, Syl..............

• 28 December 2007 - 12:48

Nataschja:

Het gaat zo te horen nog prima met jullie. Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's. (Eh ... een selectie, denk ik, want jullie zullen wel erg veel mooie dingen zien.)
    Wij waren met de kerstdagen weer erg blij met onze vaatwasser, dus ik snap best dat je hem mist, maar ach ... uit eten gaan is toch ook geen straf.

Morgen gaan we "op vakantie" naar het mooie "noordereiland": Texel en we gaan ook Fox bezoeken.(Van Wout en Fox.)
    Daar houden de overeenkomsten dan ook wel weer op!
    Veel plezier nog, de laatste daagjes van 2007.

• 28 December 2007 - 20:13

Margriet:

Zeg hé, niet zeuren over de afwas, hoor!Dat is maar tijdelijk. Wij kunnen erover meepraten....onze keuken was recentelijk veranderd in een zwembad met echte golfslag.gelukkig waren we thuis!

Een heel goed uiteinde, daar.Ga je nog vuurwerk afsteken, Sandor?Tom zal je zeer zeker missen op de 31'dec.We zullen aan jullie denken bij de toast om twaalf uur.

groetjes en geniet!

• 30 December 2007 - 04:46

L&L:

Tja Duitsers lopen hier (Vietnam) ook los. Zouden er nog Duitsers thuis zijn? We hadden ons niet gerealiseerd dat jullie nog eens 6 uur vroeger zitten dan wij! Dus voor jullie duurt 2007 12 uur korter!!! Dat wordt afzien in 2008 want dan moet de 12 uur langer wachten op de jaarwisseling!?! Veel plezier daar.