Van Addo naar Durban en St. Lucia of toch niet. - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu Van Addo naar Durban en St. Lucia of toch niet. - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu

Van Addo naar Durban en St. Lucia of toch niet.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

21 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

De afgelopen dagen was het wat rustig aan het verhaaltjes front omdat we in Addo Elephant park zaten en daar was geen internet. Ja en dan zijn er ook geen verhaaltjes. In Addo park was alles weer perfect geregeld. We kwamen s middags aan en zijn na het inchecken gelijk op "safarie" gegaan. Alhoewel. In ieder geval met eigen auto het park in. Het is een mooi park met c.a. 600 olifanten waarvan 54 jong , daar hebben wij er zeker 4 van gezien. Erg aandoenlijk die jonge olifanten. Heel speels en erg moeder afhankelijk. De jongste was 12 dagen. En dat is een heleboel olifanten poep.We moeten ff niet die giga mannetjes olifant vergeten, waarvan het toch erg leek dat hij over de auto heen ging lopen. Oke dat nou ook weer niet maar we stonden wel in zijn pad en moesten in de achteruit, en rap een beetje. Het leek wel of hij er lol in had, ons zo benauwd te zien kijken.
's Avonds onze eerste eigen braai gedaan. Stukje vlees op het vuur, flesje wijn, bak sla en gaan met die banaan! Geweldig in de natuur. Maar wel koud 's avonds! De volgende dag hadden we een gamedrive om 9.00. Weet je wel hoe koud het dan is! Een graadje of 5! Boven nul. Maar de game drive was wel weer de moeite waard. Olifanten, zebras, kudu's, buffels, elanden, jakhalzen,mongoez, en heel leuk stokstaartjes. Gistermiddag na de lunch zijn we weer zelf het park in gegaan. Daar hebben we ook weer van alles gespot. Helaas geen leeuwen. Die zaten er wel trouwens. Er schijnen 9 leeuwen te zitten. Maar op een oppervlakte van 1/3 van Nederland en dan 9 leeuwen zoeken is niet echt eenvoudig.
's Avonds weer een heerlijke braai gedaan met alles erop en eraan. weer de melk weg bekijken, net als gisteren, echt mega veel sterren. En ook vallende sterren, dus wij konden alle twee de avonden onze wensen doen. en dan s morgens vroeg uit de veren, ja wat moet je doen als je al vroeg wakker ben, en de dieren van het park worden ook wakker. Wie weet wat je nog allemaal kan zien, maar zeker horen. De vogels laten van zich horen, de jakhalzen roepen elkaar. Een eenzame buffel sjokt voorbij, en dat allemaal vanaf je veranda.
Ja en dan vandaag. Vandaag was de planning om naar Pt. Elisabeth te rijden en dan naar Durban viiegen en doorrijden naar St. Lucia.
Dus vanmorgen bijtijds op want je weet het hier in Afrika maar nooit wat je tegen komt. Nadat we de spullen hadden ingepakt wilden we weg rijden. Maar de ramen van de auto waren beslagen dus ruitewissers aan. En jawel hoor, het had gevroren!!!! Sta je in Afrika je ruiten ijsvrij te maken! Het moet echt niet gekken worden!
Nadat we dat gedaan hadden wij op weg naar het vliegveld. De auto was binnen no time ingeleverd en door naar de check-in. Nadat we dat gedaan hadden en de bagage via de drop-off geregeld hadden was het dus wachten, en wachten, en wachten. Onze vlucht kreeg de status van delayed indefenetly.m.a.w. vertraagd tot ??????
Dus wat nu. Anne-Marie kwam op het idee, kom laten we kijken of we i.p.v. via Britisch airways met Suid African airways kunnen. Na veel moeite en pijn, nou ja, valt wel mee hoor, bleek de vlucht van BA i.p.v. om 13.15 pas om 18.15 te gaan. Er waren technische problemen en die moesten via Kaapstad op gelost worden. En de vlucht van SAA ging om 15.35. De optie om dan nog naar Sr. Lucia te rijden hadden we al opgegeven. We hadden al contact gehad met het reisbureau in Nederland en die hadden voor ons een hotel in Durban geregeld, mochten we inderdaad niet verder kunnen. Want in het donker van Durban naar St. Lucia rijden is geen optie want dat wordt ten zeerste afgeraden door iedereen.
En het geluk was aan onze kant, we konden uiteindelijk mee naar Durban met SAA want we stonden op hold en er waren enkel "no shows" en zodoende waren in Durban om 16.45. En om 17.15 is het al bijna donker. We hadden een sms gehad waar het adres van het hotel hier was dus dat in de TomTom ingevoerd en daarna auto halen en op naar het hotel. Dat was maar 20 minuten rijden. In het donker dat wel. Hier aangekomen moesten we nog eten ook. Kon alleen besteld worden. Hotel is eigenlijke een guest house met alleen een B&B. Maar er was een menukaart en er kon besteld worden en het werd gebracht. Dus deze dag was lang en toch hectiesch maar uiteindelijk is alles weer goed terecht gekomen. Aleen jammer dat we nu een nacht in St. Lucia missen. Maar dat is altijd beter dan in het donker 300 km rijden in Zuid Afrika.
Jullie horen wel weer van onze avondturen. In ieder geval hebben wij het verdiend biertje al weer op, we moesten ook de indiaan take-a-way blussen en dat gaat niet met een biertje. Nu lekker koffie en thee. En straks een wijntje, want hier is het nog niet te koud om lekker buiten te zitten en de zee te horen op 30 meter van het guesthouse.
Groetjes Sandor en Anne Marie, bedankt voor jullie reakties

• 21 Juli 2014 - 21:43

Lil:

Gelukkig weer een verhaal van jullie, wat zeg ik twee verhalen! Leuk hoor, 't is een beetje meereizen. Groetjes van de thuisblijvers, doei.

• 23 Juli 2014 - 01:27

Rob En Nataschja:

Wij hadden ook vertraging op de vlucht van Melbourne naar Cairns.
    En ook in Melbourne was het maar 5 graden. Voor de rest is het hier echt andrs dan Bij jullie hoor! Geniet er van...

R&N

• 24 Juli 2014 - 11:15

Liesbeth:

Wat een prachtige reis maken jullie!
    Ik kijk steeds op de kaart mee. Leuk om te doen.
    Heel veel plezier en genieten
    groetjes
    Liesbeth

• 24 Juli 2014 - 21:44

Moon:

Klinkt allemaal weer heerlijk jongens. Veel plezier. Besos de todos

• 25 Juli 2014 - 08:16

Judith:

Geweldig jonge olifantjes van zo dichtbij te zien.
    En wat een avonturen >
    Ik wens jullie een prettige voortzetting van de reis.