Gemengde gevoelens. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

18 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Ja, gemengde gevoelens zijn er zeker. Hoor je dat een stellentje idioten een vliegtuig uit de lucht hebben geschoten, en hier in ZA zit je mooi vakantie te vieren. Toch een bizar gevoel.
Maar goed, hier in Knysna tussen Hermanus en Pt. Elisabeth zitten we nu op het balkon van onze kamer een wit wijntje te doen. Niet in de zon, maar wel lekker buiten. De dag was heerlijk. Zonovergoten en een graadje of 18-20.
Omdat het hier "winter" is, komt de zon niet zo hoog, het is net of het de hele dag laat in de middag is wat het licht betreft. Hele mooie luchten en lichten zijn hier nu.
Gisteren hadden we een reisdag van c.a. 350 km. Het regende toe we weggingen uit Hermanus en hier heeft het gister avond gegoten en hard gewaaid. Maar vandaag is het perfect weer. We zijn naar Tsitsikama natuurpark gegaan, is een uurtje rijden, en dat was echt de moeite waard. Lekker een wandelingetje gemaakt, mooie foto's gemaakt.Het is een bos rijk park dat direct aan de kust ligt, vanaf de rotsen heb je mooi uitzicht op de zee en liefelijke baaitjes. Liefelijk, tot dat de enorme golven van de Indisch Oceaan komen aan rollen. Er wordt hier zelfs gedoken. Misschien een idee voor een volgende bezoek aan ZA. En jawel weer walvissen gespot. Onderweg kom je allerlei namen tegen die je aan thuis doet denken, Numansdorp, Bredadorp en zelfs Bobbejaan! Het moet niet gekker worden! Maar de mensen zijn ontzettend vriendelijk en het land is geweldig. De wegen zijn perfect. Vanmorgen had ik ff een blackout of zo, we moesten tol betalen en ik rij zodanig naar een tolpoortje dat de linker kant v/d auto daar het dichtste bij zit. Ja, fout dus. Links rijden dus de tolpoortjes zitten rechts. Maar verder gaat het prima dat rechts rijden. Het zal thuis weer wennen zijn "anders" te rijden.
Morgen hebben we weer een reisdag dan gaan we naar Addo Elephant park. Is ook een uurtje of 4 rijden. Maar dat zijn normale afstanden hier. Zuid Afrika is ook erg groot.

Groetjes ui Zuid Afrika
S&AM

• 18 Juli 2014 - 20:14

Lil:

Tja, bizar, nu komen er verhalen los waardoor het steeds bizarder wordt. Afijn! Bloedheet hier, maar te doen hoor. Ik heb inmiddels de recpeten van de Dim Sum workshop, kun je mee aan de slag als je terug bent.

• 19 Juli 2014 - 07:18

Bianva:

Ja bizar en diep triest. Kippevel als je naar de tv kijkt. Wij veranderen er evhter niets aan. Extra genieten dus het klinkt goed wat jullie schrijven!

• 19 Juli 2014 - 12:03

Rob En Nataschja:

Herkenbaar, dat gevoel. Wij zaten op de 'andere vlucht' naar Melbourne.
    De vlaggen hangen hier ook halfstok en het wekelijkse vuurwerk was afgelast.
    Veel plezier nog in ZA en fijne duiken!

• 19 Juli 2014 - 15:00

Loes:

Wat een geweldige reis. We genieten van jullie verhalen. Weten jullie dat wij drie dagen voor de crash met de MH 17 naar Kuala Lumpur vlogen. Wat zijn wij een geluksvogels! We leven des te meer mee met alle slachtoffers.

• 20 Juli 2014 - 11:14

Lil:

Pa en Ma lezen mee

• 20 Juli 2014 - 18:46

Marianne Brouwer:

Hoiiii. Wat leuk dat je me toegevoegd heb aan jullie mailinglist!!
    Geniet volop van jullie mooie verhalen!
    N collega van jouw zat ook in dat vliegtuig: Carolien v Keulen uit Teteringen met haar hele gezin. Erg hoor al die mensen!
    Genieten jullie maar extra daar! Jullie Afrikaans klinkt al leuk