Vercouveren in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Vercouveren in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Vercouveren in Vancouver.

Door: Sandor en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

09 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Vancouver, de laatste dag.
Vandaag was het Vancouveren in het Sea aquarium. Eerst met de skytrain naar het centrum. Dit duurde wel 40 minuten maar dan zie je ook wel wat van de stad. Vancouver is best een leuke en gezellige stad. Echt de moeite waard om de stad te verkennen. Er is van alles te beleven en te zien. Hele aardige mensen en niet dat gestreste gedoe. En het verkeer is een verademing.
Iedereen wacht op zijn beurt, en als overstekende voetganger word je echt niet van je sokken gereden.
Het aquarium was vergeven van de kinderen, met de daarbij horende moeders (die ook allemaal zwanger leken te zijn).
De Beluga's waren het mooist. Die kunnen hun hoofd in de nek bewegen, zodat het er erg menselijk uit ziet. Je heb ook het idee dat ze ff bovenwater naar je kijken.
Ze geven ook een mooi beeld van het onderwater leven in Britisch Columbia. Zo hebben we er toch nog wat van gezien. Ondanks dat we niet gedoken hebben.
We hebben wel duikers gezien en gesproken. Toen we in Porteau Cove stonden. Volgens hun was dit een van de twee duikstekken hier aan de kust. Hier hadden ze een kunstmatig rif aan gelegd.
Maar met het tij verschil dat hier is, zeker 5 meter, zal het ook best stromen.
Ik heb daar nog wel heerlijk op het strand in de zon een boekje zitten lezen, en van het uitzicht genoten. Vooral de zonsondergang was mooi. Maar ondertussen stond er al wel een halve meter water, daar waar ik zo lekker in de zon had gezeten die middag.
Weer teug naar Vancouver, waar we nu wel goed weer hadden. Van alle plannen die we hadden om van alles te bezoeken is niet veel gekomen. We hebben het wel gehad, en zijn dus neer geploft op het terras bij de brouwerij kroeg. Die waar we in het begin de eerste Canuck wedstrijd hebben gekeken. Ja, helaas weer aan het bier en een kleine snack.
Toen maar weer terug naar de camping. De dag doorgenomen, eten koken en de camper verder schoongemaakt die moeten we morgen immers weer inleveren.

Al met al was deze reis weer een geweldige mooie reis. Eigenlijk zijn we nu best wel moe van alle indrukken die we opgedaan hebben. Zo'n verschillende natuur, beesten, landschappen enz. Canada is voor dat wat wij tot nu toe gezien hebben en dat is eigenlijk maar een heel erg klein stukje geweldig mooi. En voor diegene die ook deze kant op zouden willen best een aanrader.
Het rijden is heel erg relaxed en de wegen zijn gewoon erg goed. (op de grind wegen na, let op je glaswerk in de camper). De temperaturen kunnen erg verschillend zijn zo hebben we sneeuwbuien meegemaakt, vorst, stoffig en 35 gr (boven nul dat dan weer wel).

Nou dit waren onze verhalen en belevenissen. Wij willen jullie allemaal ontzettend bedanken voor de erg leuke reacties die wij op onze verhaaltjes hebben gekregen. Dit is echt geweldig, dank jullie wel!!

De groetjes vanuit een donker Vancouver . (23.20 lokale tijd).

S & AM.

• 10 Juni 2011 - 07:14

Judith:

welkom terug in nederland.
    of jullie zitten nog in de plain of zijn terug in home sweet home.
    nog ff een lang weekend om bij te komen.
    en mochten jullie nog zin hebben ,zondag zijn er havenfeesten in spanjaardsgat (salsa ) vanaf 14 uur.

• 10 Juni 2011 - 13:16

L&L:

Ik schrok even van de titel, maar bleek: typefoutje. Goeie reis terug en spreek jullie. Later.

• 10 Juni 2011 - 15:06

Germaine:

Hallo Sandor en AnneMarie,
    Ik heb jullie af en toe gevolgd op jullie reis. Wat een prachtige reis en een creatief verslag elke keer.
    Een goede terugvlucht en welkom thuis gewenst. Even rustig bijkomen van de jetlag.

Groetjes, Germaine en Henk.

• 11 Juni 2011 - 07:06

Frans:

Hoi S&AM

Fijn om op afstand al jullie belevenissen mee te maken een goede thuisreis en graag tot ziens op een vakantie foto dag

Fransen Cora