Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Wij - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Wij - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

23 Oktober 2012 | Peru, Arequipa

Hallo followers,
We zijn gisteravond aangekomen in Arequipa. We zijn om 5.30 's morgens uit Nazca vertrokken en we wisten dat het een lange reisdag zou gaan worden. Ja dat kan je wel zeggen! Maar tussendoor toch wel enkel stops gemaakt om o.a. te ontbijten en te luchen en diverse malen om de benen even te strekken en om de banos te bezoeken (spaans voor wc). En dan Arequipa, ja we blijven hier 2 nachten om wat aan de hoogte te wennen want deze stad ligt op 2380 meter hoogte. En we moeten verderop in de reis nog hoger. Jullie moeten maar eens kijken op de volgende site:
www.casonasolar.com. Dit is de site van het hotel waar we nu zitten. Wederom geweldig. Een schitterend herenhuis uit de 18e eeuw. Wij zitten in een zgn studio.
Gisteravond moesten wel even wennen aan de hoogte of was het, het schudden van de bus? In ieder geval was het niet de alcohol want die had ik gisteravond niet op. We zweefden een beetje door de stad. Onze reis leider had een restaurant geregeld voor de groep en dat was wederom perfecto.
Ja wat eet je dan ? Het is toch maar weer een dooie koe geworden van 300gram. Ja het blijft behelpen. Het was echt goed!
En weet je wat ze hier ook hebben? Jawel een McDonald. Die slaan we maar over. Maar vanavond gaan we weer voor het lekkere zoalng het nog kan. Er is hier namelijk ook een Gauchos.(Argentijns grillrestaurant) ook heel vervelend.
Vanmorgen zijn we naar de Mercado geweest en Anne-Marie heeft zich weer fotografisch tegoed gedaan aan allerlei rare etenswaren die hier te vinden zijn. Orgaan vlees, cavia, kikkers,slangen enz. Het is net Spanje wat dat betreft.. Verder hebben we het Monesterie Santa Catalina bezocht. Dit was echt een schitterend rustpuntje in deze drukke stad.
Arequipa is echt een Spaans koloniaal aandoende stad. Mooie gebouwen en leuke winkels en restaurants. Veel leuker dan Lima.
Maar dat komt ook omdat het hier altijd lekker weer is een graadje of 25 en 320 dagen per jaar zon.
Morgen gaan we weer verder. Dan gaan we naar Chivay en vandaaruit naar de Colca Canon. Daar zouden we Condors moeten kunnen zien.
We gaan het meemaken.

Zo nu ga ik hier in de hoteltuin mijn lunch even verteren.

Groetjes vanuit Arequipa Peru.
Hasta La Vista. (I'll be back!)

• 23 Oktober 2012 - 22:33

Susanne:

lekker hoor....zoals als ik lees...maar kzou wel oppassen met de darmpjes.....zeker met al die km die jullie nog afleggen,lol.... groetjes susanne

• 24 Oktober 2012 - 14:54

Johan:

Hoi.

In Arequipa is toch ook dat museum over dat meisje dat in de bergen was geofferd door de Inka's ?
    Ook heel interessant hoor.
    Straks de Colca Valley. Prachtig !!!
    Zoals al gezegd ; ik beleef mijn eigen reis terug door jullie verslag te lezen.
    Keep it up !!

• 24 Oktober 2012 - 17:32

Rob En Nataschja:

Chivay?
    Van de Chivays Regal?
    Jullie zijn echt goed bezig!

• 25 Oktober 2012 - 11:14

Margriet:

ha lieve luitjes,

Eindelijk dan ook een reactie van mij: het lijkt wel als je zelf vakantie hebt dat je dan nóg minder tijd hebt....
    Jullie zijn weer op leuke en interessante en vooral mooie plekjes, lees ik.Ik weet niet veel over Peru en zijn historie merk ik al lezend, voor mij allemaal nieuw.Zie graag de foto's tzt, lijkt me magistraal.
    Geniet van jullie reis en A.M, dat wordt weer uitgebreid sporten na terugkomst na het versnaperen van al die lekkernijen.....

Op de Speelhuislaan alles okee: je aquarium staat er mooi bij! De vissen hebben wel honger dus ik geef ze om de dag een snufje eten extra. De tuin raakt bedolven onder de afvallende bladeren maar ja, daar is het herfst voor.

Hier alles goed, lekker uitgewaaid aan de Belgische kust, fijn om effe weg te zijn geweest.

Lieve groet,

Margriet