Een dood leuke dag. - Reisverslag uit Nazca, Peru van Wij - WaarBenJij.nu Een dood leuke dag. - Reisverslag uit Nazca, Peru van Wij - WaarBenJij.nu

Een dood leuke dag.

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

21 Oktober 2012 | Peru, Nazca

Hoi luitjes thuis,
Nu ff een verhaaltje van mijn hand. We zijn dus via de pan american high way aan gekomen in Nazca, waar we vandaag een hele dag hadden.
Na een kamer wissel gister avond, eergisteren ook maar dat ging om een groot bed en twee eenpersoons bedden, voor twee samen reizende vriendinnen. Die laatse was geen slechte ruil wij hadden een balzaal. Nu hebben we gewoon een wc die wel door trekt.Nou toen zijn de hotel echte plaatjes.
Maar vandaag. Wij zijn naar een ancient begraafplaats van nazca geweest.
Dit was een grote vlakte in de woestijn waar veel mensen in die tijd werden begraven. Door het droge en warme klimaat hier zijn de mummies goed bewaar gebleven. Enkele graven zijn geopend en hersteld met enkele mummies erin zodat je een idee krijgt hoe dat eruit heeft gezien. Jammer genoeg zijn er veel graven geplunderd. Dit is te zien omdat er over het hele terrein botten liggen verspreid.
Daarna zijn we de nazcalijnen van gids Gorge gaan bekijken. Nou niet zijn lijnen maar hij had er zeker iets meer mee.
Het was wel een heel energetisch gebied. Toegegeven het was wel een aparte wandeling door de woestijn, met wel en geen echo's.
Daarna een stop bij aquaducten uit dezelde tijd als de lijnen. een heel vernuftig systeem, dat nu nog steeds gebruikt word als irrigatiesysteem.
Onder weg ook nog vogels gespot. Een knal rood vogeltje, de vermiljoen flycatcher. Verder hebben ze hier ook van de leuke kolibri's.
Als we nog rollettjes in onze fototoestel hadden waren er al een paar vol geweest.
Dat van Mandela was gelukkig alleen op Sandor van betrekking.
Maar een pisco sour is erg lekker, en ook goed om de bacterien te doden. Nou 2 vliegen in een klap.
Het weer is hier heerlijk. Met wind heel goed te doen. Wel ff in de schaduw gaan zitten. We hebben een rustig middagje gehad in de hacienda.
Morgen hebben we een reisdag, vinden jullie vast niet fijn om daarover te horen. Dus het volgende bericht is over een paar dagen weer interresant.
Iedereen bedankt voor de berichtjes. En ik heb ze bij, en ingenomen en ze hebben maar net geholpen. Maar het vliegen was het rottige gevoel dubbel de dwars waard.
Het is nu 17.15 hier, dus de meesten van jullie liggen lekker te ronken.
Adios y deurme bien

• 22 Oktober 2012 - 08:10

Johan:

Leuk om te volgen. Het is net of ik er weer zelf terug ben. Next stop Arequipa ? Mooi hoor. Ik ben benieuwd !! Disfrutelo !!

• 22 Oktober 2012 - 18:01

Nataschja En Rob:

Dus als we wat pillen geven, dan behoort een live-aboard toch tot de mogelijkheden?
    Anne-Marie volgens mij groei je helemaal over je reisziekte heen. (En 's avonds gewoon wat drank erin en slapen als een roosje...)

Ik ben heel benieuwd weer naar jullie foto's. En ik hoop natuurlijk dat jullie nog mooie avonturen gaan beleven.

Geniet er lekker van, wij zijn alweer aan het werk! Groetjes uit Breda

• 23 Oktober 2012 - 14:02

Danielle:

Weekje weg geweest dus heb net alle verslagen achter elkaar gelezen; ben alles in mijn hoofd aan het visualiseren....top.
    Wel wat sneu zeg, allemaal hagenezen, :)
    Ben benieuwd naar het volgende verslag,

• 23 Oktober 2012 - 20:46

Margo:

Nog niet gereageerd, maar jullie wel aan het volgen hoor! Zoals dat gebruikelijk is; na de vakantie maar weer eens een happie gaan eten is ons mooi Breda!!

• 23 Oktober 2012 - 21:34

Lil:

Half drie bij jullie, bijna borreltijd? Of is het nu echt gedaan met de alcohol? Dan maar aan de cocathee!!! Zal wennen zijn.