Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

Otago Peninsula

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

06 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal, we zijn nu aan de oost kust van het zuidereiland.
Gisteren hebben we de binnenstad van Dunedin bezocht. Het was aller eerst al moeilijk om een parkeerplaats te vinden. En toen leek het even alsof het buske er niet in past, qua hoogte dan. Groot allarm. Achteraf was dit alleen om aan te geven dat we een kaartje moetsen trekken uit de automaat.
Het was werkelijk uitgestorven. Geen studenten en het merendeel van de winkels en restaurants was dicht vanwege na de feestdagen. Maar dat nog de pret niet drukken, we hebben wat rond geslenterd en in de winkels gekeken die wel open waren.

Voor vandaag was het uitslapen, we werden om 10.30 op gehaald voor een tour over de peninsula. Om het volgende te zien: albatrossen, verschillende pinguins, zeeleeuwen, zeehonden en allerlei ander vogels. We hebben ook wel alles gezien. Vooral de zeeleeuwen die allerlei capriolen uit haalden in het water. Een surfde zelfs mee met de golven achter de boot. Van albatrossen hebben we niet veel gezien. Vier die op hun nest zaten en van ver af wat vliegende. Maar zelfs van ver zijn ze groot, een spanwijdte van 3mtr.
Het was vandaag dus ook weer geslaagd, het weer en de tour met al die beesten.
Het was wel een lange dag vooral als je al om 7.15 aan een strand wandeling bent begonnen. Waar ik trouwens nog zeeleeuwen van heel dichtbij heb zitten opserveren.
Nog 3 nachtjes in ons buske en hopelijk nog 4 lekkere dagen.
Groetjes Sandor en Anne-Marie.

• 06 Januari 2008 - 14:21

Rob En Nataschja:

Hoi luitjes,
    Bedankt voor jullie sms-je om ons sterkte te wensen bij de nieuwjaarsduik. Het is weer helemaal gelukt. Lekker zonnetje en geen wind boven water en onder water redelijk zicht en ongeveer 4 graden.
    En straks gaan we borrelen, we zullen er eentje drinken op jullie!

Groetjes Rob en Nataschja

• 07 Januari 2008 - 18:31

Rob En Nataschja:

Tssssssssssssss................
    Alsof we jullie zouden vergeten
    als we gaan eten...............
    Jullie gingen zelf ergens anders
    eten hoor!