Mt.Doom - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu Mt.Doom - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

Mt.Doom

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

22 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo daar zijn we weer. Het heeft even geduurd maar dat komt omdat we in the middle of nowhere zaten en zitten. Vanuit Paihia zijn we naar onze vrienden in Papamoa Beach gegaan.(Bay of Plenty). We werden daar zeer gastvrij ontvangen met bier en zelfgemaakte nasi. Bedankt Rian heerlijk. Gelukkig is Erik na z'n ongeluk weer aan de beterende hand.
Hier vandaan zijn we naar Rotarua gegaan waar we Wai-O-Tapu een thermaal gebied met geysers en mooi gekleurde warm water bronnen, veel rotte eieren lucht.
(Het lijkt de ABI wel)
's Avonds stonden we iets voorbij Taupo op de camping en ik zat even in de bus wat te doen en ik dacht wie zit er nu tegen die bus te schudden. Bleek het een heuse aardbeving te zijn. Iedereen helemaal opgewonden en diverse autoalarmen gingen af. Het was net of de grond een beetje een zee was geworden.
De volgende morgen lazen we in de krant dat er in Gisborne het episch centrum was met een kracht van 6.8 op de schaal van Richter. Maar het uitzicht over Lake Taupo was overweldigend.
Nu zitten we dus bij Mount Doom. Erg mooi gebied en boven op de toppen ligt nog sneeuw. Zelf zitten we op 1160 meter hoogte. Merk je wel aan de temperatuur 's nachts. Veel foto's gemaakt. En een zons ondergang zo mooi hebben we bijna nog niet meegemaakt.
Die gaat vanavond natuurlijk ook op de foto. We hebben al geboekt voor het eten vanavond voor het juiste uitzicht.
He, Suus tof zeg zo'n buske. Slaapt redelijk.
Peter, kom het maar eens uitleggen met die RAW bestanden van jouw. Zien we erg naar uit.
Leo, pas op met je motor, maar ja het is toch te koud nu dus wacht daar maar even mee.
Shemara wil jij je mail ff checken.
Morgen gaan we weer verder naar het zuiden en met de kerst zitten we in Wellington.
Een ieder hele fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

• 22 December 2007 - 01:28

Bianca En Marco:

Fijne feestdagen daar!!! Geniet ze. Onze kerstkaart wacht thuis op jullie, tussen de stapel post. Wat een heerlijk idee.

• 22 December 2007 - 07:58

Mexx:

Best eng een aardbeving live, heb zelf een kleintje in Japan gehad. Eet smakelijk daar met de kesrt heb je al een lekkere koe gevonden? wij zullen het fort bewaken met onze magnetronmaaltijd en uitzicht op zee:-)))

• 22 December 2007 - 08:25

Tessa:

Spannend zeg!
    Hele fijne feestdagen daar!! Wij hebben een beetje een wittige kerst, vast heel anders als bij julie.
    Groetjesss

• 22 December 2007 - 08:40

Drik:

heel leuk om mee te lezen, bedankt.
    ook voor jullie fijnen kerstdagen en ....niet te veel aan die aarde schudden, hoor.

• 22 December 2007 - 09:10

Dirk:

Je maken wel weer wat mee op jullie vakentie! Eerst lijk je op een ABI terecht te zijn gekomen, en vervolgens een aardbeving. Heb je dat ook eens gedaan: varen op het land. Bedankt voor je ludieke kelst gloet en ik wens jullie ok prettige feestdagen en de beste wensen voor 2008.

• 22 December 2007 - 10:26

Maurice:

Mt. Doom, is dat waar Lord of the Rings is opgenomen? Super tof wat jullie allemaal zien.
    Ook jullie fijne feestdagen vanuit -6 graden.

• 22 December 2007 - 12:25

Dicky Kröber:

Demail is weer uitgeprint en aan je moeder doorgegeven. Ze geniet van al die berichten en plakt ze volgens mij allemaal in.
    Even schrikken van de aardbeving? Heb je dat ook maar weer eens meegemaakt.
    Fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.

• 22 December 2007 - 12:50

Nataschja En Rob:

Ach ja, we hebben allemaal weleens wat..
    Zoals een Aardbeving of zo...
    Jullie ook "pleppige kerstlagen"

Gloetjes

• 22 December 2007 - 13:33

Margo:

Een aardbeving; en wij vooraf maar grappen en grollen, dat wij het wel zouden voelen als je weer uit je bedje viel! Dat was dus helemaal niet voor nodig om de boel te laten shaken! He luitjes fijn om te horen dat jullie het goed naar je zin hebben! Voorzover jullie daar iets van de kerst mee krijgen; fijne kerstdagen! Groetjes Margo

• 22 December 2007 - 20:51

Jessica:

Wil jullie ook hele fijne kerstdagen toe wensen daar "down under" en een heel mooi 2008!!!

• 23 December 2007 - 08:59

Margriet:

beetje laat....maar toch: fijne vakantie en geniet van jullie reis, ik geloof dat het daarmee wel goed zit!
    Lijkt me erg mooi om mt. doom in het echt te zien,lijkt het of je nu in de film zit?

groetjes en ook jullie fijne feestdagen en een goed uiteinde.

margriet.

• 23 December 2007 - 13:20

Leo:

hoezo te koud?
    ik heb al twee weekeinde gereden
    Oja en volgens mij moet je gewoon wat rustiger in de bus gaan zitten!(geintje)
    Alletwee heel prettige feestdagen

• 23 December 2007 - 17:10