Duiken in NZ. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu Duiken in NZ. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wij - WaarBenJij.nu

Duiken in NZ.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

18 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren hebben we een dolfijnenzoektocht gehouden. En het percentage zou 90% zijn dat je ze ziet. Hebben wij weer GEEN dolfijn gezien!!! Maar wel degelijk een schitterende boottocht door de Bay of Islands.
Vandaag hebben we onze eerst 2 duiken gedaan. Het heeft 7 jaar geduurt maar eidelijk dan toch gedoken op de Rainbow Warrior. Heel mooi begroeid en aardig wat grote vissen. Een hele mooie naaktslak gezien. Het is wel een ervaring om over het dek van een wrak te zwemmen en zo in de machinekamer te kunnen kijken. In het wrak, we zijn er niet in geweest, maar wel erin gekeken, veel scholen vis die je tegemoet blinken. De tweede duik was een rifduik na de lunch. Door diverse Canyons
gedoken en een grote gele murene gespot. En een Crayfish die niet op je bord past. Ongeveer 1meter lang. (nee nog geen stikstofnarcose gehad.)
Eergisteren hebben we een poging gedaan om foto's te uploaden. Maar wat wil het geval het geval wil dat we na onze laatste vakantie, Argentinie, besloten hebben om foto's te maken op een hoge resolutie om zo grote vergrotingen te kunnen maken. Maar de foto's die je kunt uploaden mogen niet groter zijn dan 2 Mb. En daar zitten we ver boven.
Dus die houden jullie nog tegoed.
Het weer hier is goed te doen, regen op de gunstige tijden. Zon ook en lekker warm.
Morgen gaan we weer verder naar het zuiden.
Groetjes van ons aan de andere kant van de wereld.

• 18 December 2007 - 07:37

Peter:

Ja dat is fraai. Verheugen we ons op de foto's en dan kan dat opeens niet. Volgens mij moet het mogelijk zijn om de camera in te stellen op zowel hoge resolutie als op laag tegelijkertijd(!)Je krijgt dan een raw bestand (bij mij NEF) en een laag res bestand (jpg). Doe dat eens leuk..:-)
    Als jullie door Mordor komen, doe Sauron dan de groeten.
    Groeten uit Heemstede en nog veeeuuuul plezier!!

• 18 December 2007 - 08:07

Huub:

Klinkt goed! Veel plezier nog!

• 18 December 2007 - 08:52

Rob:

En.... ook foto's onder water gemaakt?
    Ben benieuwd!

• 18 December 2007 - 08:52

Arnold En Mirjam:

Het had zo kunnen zijn dat wij erbij waren dat jullie geen dolfijnen hebben gezien.Veel succes met de rest want jullie gaan nog veel zien.

Prettige kerstdagen.Ben benieuwd hoe jullie het vinden in de warmte.

• 18 December 2007 - 16:43

Suus:

Vet hoor die duiken,maar balen dat die dolfies jullie niet willen bekijken(en andersom)
    Hoest in het buske,lukt het slapen enzo...Hebben jullie nog korting ofiets gekregen??geniet nog maar lekkerrrrr
    groetjes suus

• 19 December 2007 - 21:21

Leo:

Jaaaa eindelijk reactie van mij!!
    Zoals jullie weten heb ik pas een motor gekocht Dus had ik even geen tijd om mijn mail te lezen.
    Of was het nou omdat ik mijn mail niet kon openen?(ik denk van alle twee een beetje)
    Ik heb nu gelijk alle berichtjes gelezen en als ik het zo achter elkaar lees hebben jullie het best druk (met leuke dingen) Wel een keertjr erg vroeg opgestaan.
    Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Die duik bij de Rainbow Warrior zou ik ook heel graag willen doen.
    verder nog heel veel plezier en een prettige kerst.(heb ik nu de schade een beetje ingehaald?)Groetjes leo en toos.

• 22 December 2007 - 11:20

Judith:

he globetrotters. Jullie maken weer veel mee zo te horen. Gaan jullie ook naar kaikoura? dolfijnen spotten? Fijne feestdagen in wellington.