De laatste loodjes. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wij - WaarBenJij.nu De laatste loodjes. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wij - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes.

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wij

04 Juli 2023 | Duitsland, Hamburg

Hallo allemaal, nou het zit er bijna op. Zondag het laatste stukje Zweden gereden van Vaxjo naar Trelleborg.

We hadden de toeristische route uitgezocht want zo ver was dat niet en de boor vanuit Trelleborg ging pas om 22.30. Eerst nog wat gegeten voordat we aan boord gingen en om 21.00 konden we de boot op.

Het zou een korte nacht worden want als aankomsttijd was 05.45 opgegeven en daarvoor moesten we ook nog ontbijten. Dus de wekker op 4.30 gezet.

Om c.a. 05.00 zaten we aan het ontbijt en er werd al om 05.30 omgeroepen dat we naar de auto's konden.

En inderdaad om 06.00 reden we Duitsland binnen. De oogjes waren nog maar net open. De rit van Rostok naar Hamburg is ong. 2 uur dus we waren rond 08.30 bij het hotel. Normaal kan je dan pas rond 15.00 je kamer in, maar wat schets onze verbazing, er was reeds een kamer vrij. Wat waren we blij! Konden we in ieder geval nog wat slaap inhalen . Het is een prima hotel met een zeer ruime kamer.

Rond 12.00 zijn we de stad ingegaan met de metro die niet zo ver van het hotel af is. We zijn uitgestapt in St.Pauli bij de Reeperbaan. De rasechte Hamburg kenners onder ons weten dat dit het uitgaans centrum van Hamburg is. Maar helaas niet om 13.00 en zeker niet als het regent. Na een stukje gelopen te hebben kwamen we uit bij de haven en hebben een haven rondvaart door de haven gedaan. De "kapitein" vond zichzelf best wel grappig, maar de rondvaart was ook wel leuk. De tocht duurde een uurtje, maar de boot kon niet terug van waar we opgestapt waren omdat het tij te hoog was.

Na de rondvaart was het "biertijd" en wat was vlakbij? Ja zeker, het hard rock cafe. Dus daar maar een biertje (2) en een t-shirt gescoord. De korte nacht zat ons toch nog in de benen en zijn gaan eten bij een Thai vlak bij het hotel. Het eten was er prima.

Daarna zijn we op de kamer redelijk snel in slaap gevallen.

Vandaag dinsdag 4 juli, rustig opgestaan en lekker ontbeten. Ontbijten kon tot 10.30 ! Dus alle tijd. Vandaag stond het "miniatur Wunderland" op het programma. We waren daar om 10.45 en we hadden al van te voren kaartjes geregeld, dus we konden zo doorlopen.

Bij dit Wunderland hebben ze diverse landen en delen van landen op schaal 1:87 na gebouwd. Je staat versteld hoe vernuftig gedetailleerd alles is nagemaakt. Van Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Monaco en USA en Zuid Amerika en nog veel meer. Als je denkt nou dat doe ik ff in een uurtje, vergeet het maar.

Inclusief lunch stonden we om 17.00 weer buiten. Maar wel ontzetten leuk. Weer wat ideetjes voor onze modelbaan thuis op gedaan. Veel leuke foto's en filmpjes gemaakt. Eigenlijk een must voor de modelbaanbouwer.

Het was dus 17.00, dus biertijd. Valt in Duitsland nog niet mee iets gezelligs te vinden. En enkele zaken hadden ook nog "ruhetag" , dicht dus. Nee, Duitsers maken geen grapjes:))

Dan maar naar een Italiaan die bier schonk. Uiteindelijk daar ook maar gegeten. We zouden eigenlijk ook nog naar de plek gaan waar mijn moeder gewoond heeft, maar ik had de puf er niet meer voor. Volgende keer beter. Dan maar even langs de kade wandelen in de zon, naar de metro.

De metro in Hamburg rijdt prima, laat nou net op het laatste stukje dat we met de metro zouden gaan, onze kaartjes gecontroleerd worden. Maar ook die hadden we van te voren geregeld.

Ja beste mensen, het zit er weer op. Morgen naar huis. Een uurtje of 6 rijden. We rijden via Groningen omdat ze in Duitsland weer erg veel aan de weg aan het werk zijn, en we geen zin hebben om in de file te staan. Iedereen hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties en misschien tot onze volgende reis.

Doei, doei.

• 05 Juli 2023 - 07:18

Bianca :

Super leuk om alles te lezen . Lekker reisje was dat[e-1f44d]

• 05 Juli 2023 - 08:56

Annelies :

Heel leuk om zo met jullie mee te mogen reizen! Welkom thuis alvast!

• 05 Juli 2023 - 10:13

Rob En Nataschja:

We wensen jullie een veilige reis naar huis, pas op voor de storm!

• 05 Juli 2023 - 11:08

Fokko :

jullie een hele goeie reis naar huis, denk aan de heftige wind. Was heel leuk jullie te volgen.

Tot gauw. Fokko

• 05 Juli 2023 - 13:20

Judith:

Heel leuk om jullie te volgen. Goede reis terug en hoop dat je de wind mee hebt. Voorzichtig[e-1f64f]