Van Kiel naar Gotenborg en door naar Torsby - Reisverslag uit Torsby, Zweden van Wij - WaarBenJij.nu Van Kiel naar Gotenborg en door naar Torsby - Reisverslag uit Torsby, Zweden van Wij - WaarBenJij.nu

Van Kiel naar Gotenborg en door naar Torsby

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wij

20 Juni 2023 | Zweden, Torsby

Nou we hebben Zweden gehaald. Nu was dat alles behalve moeilijk hoor. Van Bremen naar Kiel ging prima alleen was het behoorlijk druk in Hamburg bij de Elbe tunnel. Daar wordt druk gebouwd en dus files. Kiel vielen we met onze neus in de boter. Het is "Kieler Woche" een soort Sneekweek maar dan anders. Er was van alles te doen. In de Altstad waren allemaal kraampjes met eten en dingetjes uit allerlei landen. Van SriLanka, Brazilie tot aan Nederland toe. Jawel inclusief poffertjes. Hier in Kiel hebben we maar wat gelunched om een beetje de tijd te doden, want we hadden tijd zat. Gelukkig. Volgens de papieren zou de haven rond 16.15 open gaan zodat we rond 18.00 aan boord konden. War schets onze verbazing , we kwamen aan om 15.30 en we konden gelijk de boot op en naar onze hut. Mooi toch! Dat hebben we gepast gevierd met een Carlsberg van het vat. Ach ja € 7,- voor een biertje van 0,5 liter is toch nog te doen. Om 18.45 vertrok de boot naar Zweden. Het buffet hadden we geregeld zodat we om 20.00 kon den aanschuiven. Er was van alles, van vis en vlees en toetjes ook nog. Na veel te veel gegeten te hebben, de burgen die we in Kiel hadden gegeten was nog niet geheel verwerkt, zat eigenlijk nog in de weg. Rond 23.30 maar te kooi gegaan en om 8.00 WEER eten . Het houd niet op! Nou eindelijk om 9.30 reden we de boot af, en op naar Torsby. 400 Km verder op. Navigatie op snel- en tolwegen vermijden gezet, en gaan. Tussen door nog een stop bij een Aquaduct gemaakt en wat gelunched. Eindelijk waren we aangekomen bij The Lodge in Torsby. Het was inmiddels al wel 18.00 geworden. Inchecken, praatje maken, en weer door naar, je raad het al, het avondeten. Druk,druk,druk. Na toch wel lekker rustig buiten gegeten te hebben weer terug naar de B[e-38]B. Even een bakje the en koffie buiten opgedronken. Nog gezelschap gekregen van wat Zweedse muggen, maar met DEED gaat dat prima.

Ontzettend genoten van de rust aan het meer hier. Oorverdovend die stilte, heerlijk. Onderweg ook nog 7 kraanvogels gespot.

Morgen even een rustig dagje. Torsby bekijken en dan zien we wel verder. Donderdag moeten we weer verder naar Sikfors waar we 3 nachte blijven. Maar eerst hier uitrusten en genieten.

Veel lees plezier en tot het volgend verhaaltje.

We hoorden dat het flink heeft huisgehouden met de regen in Nederland.

@ Floor: hoef je in ieder geval niet onze tuin te sproeien.

De groetjes en tot de volgen keer.

Of te wel oogjes dicht en snaveltjes toe.

Sandor en Ann Marie.

• 21 Juni 2023 - 05:37

L&L:

Top

• 21 Juni 2023 - 12:57

Floor:

Hi Sandor, met wat hulp van boven heb ik mijn handen vrij voor andere dingen, haha. Planten en moestuin werden blij van alle nattigheid.