Salamanca - Reisverslag uit Villamayor, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu Salamanca - Reisverslag uit Villamayor, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu

Salamanca

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

21 September 2021 | Spanje, Villamayor

Hoihoi,
jullie weten nog dat lampje. Ik probeer het kort.
Verhuurbedrijf gebeld, wel contact maar niet iemand die Engels spreekt, contact verbroken, Spaanse ANWB gebeld, daar wel iemand die Engels spreekt, joepie, ook hij krijgt geen contact. Dan maar terug naar verhuurbedrijf, rijden de snelweg op, rij de camper niet harder dan 40, WAT KAK, weer de snelweg af, GRR, terug naar de camping.
Wat hendels gecheckt, is de cruise controle, per ongeluk, ingeschakeld op 40 km, toch maar weer de camping voorbij gereden op naar het verhuurbedrijf.
Lampje, het luchtfilter moet vervangen worden, we kunnen daar de hele vakantie nog mee rijden hoor.
Een stuk geruster weer op pad richting Salamanca.
Toch maar via de snelwegen i.p.v binnendoor, hadden al wel wat tijd verloren vanwege het lampje.
We vormen een goed team wat betreft de routes, okè we missen wel eens een weg nummer/afslag, maar lang leven de tomtom. Herberekenen.
Na een lange rit aangekomen op camping La Ruta PLata, niet slecht. Voordeel hier is dat de bus naar het centrum van de stad voor de deur stopt.
Dus vandaag, dinsdag 21 (prinsjesdag), om 9.30 op de bus gestapt.
Inderdaad hij stopt in het centrum.
Het is niet ver lopen naar alle historisch gebouwen.
Eerst ff een cafe solo ( lees espresso) voor Sandor en een the verde voor mij natuurlijk, op het mooie Plaza Mayor. Dan lekker rustig de andere bezienswaardigheden: de oude en nieuwe kathedraal, casa las conchas.
Eigenlijk is het hele oude centrum gevuld met mooie oude gebouwen.
Na al dat genieten van het pracht en praal, in de nieuwe kathedraal blinkt er overal goud, terwijl de oude juist ingetogen is, hebben we honger en dorst.
We vinden een heerlijk plekje in de zon, een biertje van de tap, brood ,vlees en groenten van de grill.
VAKANTIE.
Salamanca is zeker het bezoeken waard
Om 15.30 weer met de bus terug.
ff siestas op de camping. Zon en wel een stevige wind.
En gisteren was onderweg opeens het lampje uit!!!!

• 21 September 2021 - 19:06

Rob En Nataschja :

Lampje aan, lampje uit…. Pittig hoor

• 21 September 2021 - 19:29

Leo En Toos:

Ut mot niet gekker worre

• 21 September 2021 - 20:16

Cootje:

Je gaat dat lampjes gedoe nog missen

• 21 September 2021 - 21:56

Lil: