Aankomst Spanje en 1e camping - Reisverslag uit Villaviciosa de Odón, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu Aankomst Spanje en 1e camping - Reisverslag uit Villaviciosa de Odón, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu

Aankomst Spanje en 1e camping

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

19 September 2021 | Spanje, Villaviciosa de Odón

Vandaag is het zondag en gisteren vertrokken bij v/d Valk om 06.00. Schiphol is weer een complete bouwput dus de schuttle bus reed weer een totale andere weg als die we gewend zijn. Maar toch best op tijd op schiphol. De drukte viel best mee.Eerst maar de bagage inchecken, "mag ik Uw coronacheck QR code controleren? " Ik vroeg welke ze wilde hebben. nou de internationale QR code en de Spaanse. Alles was ok dus dat was dat. Dan nog wat gezeten en een bakje the en koffie bij Starbucks en door naar de gate. We hadden al een gate wijziging de dag daarvoor doorgekregen en nu zat ik ff rustig op de WC en jawel weer een gate wijziging. De vlucht uit Madrid was met vertraging binnen gekomen en ging dus ook weer met vertraging weer naar Madrid. Was gelukkig maar 15 minuten. Na ruim 2 uur landen we op Madrid. We waren amper het vliegtuig uit ging mijn telefoon. Het reisbureau! Je denkt gelijk shit er is iets aan de hand. Maar van het reisbureau waren ze zo attend om mede te delen dat onze transfer niet bij de bagage band stond maar bij de uitgang. Is best wel handig om te weten waar je vervoer staat. Alles ging prima. Na nogmaals 2x gescand te worden met de Spaanse QR code konden we de bagage ophalen en naar het verhuur bedrijf. Bij het verhuur bedrijf eerst alle papieren tekenen en dan uitleg hoe de camper werkt en zo. Nou een Spaanse die gebrekkig Engels spreekt is niet echt handig .Maar met google translate kom je een eind. Daarna eerst maar boodschappen gedaan, een supermarkt was vlakbij dat was wel handig. Dan op weg naar onze eerste camping. We waren nog geen 10 kilometer verder en jawel hoor een controle lampje begon te branden. Motor management systeem. Verder draaide alles goed en bij het verhuur bedrijf zeiden ze dat ze alles gechecked hadden . Nu blijkt dat de motor technisch gechecked moet worden, volgens de beschrijving van de Fiat Ducato. Morgen ochtend maar even met de verhuurder bellen. Je kan het beter ff melden anders zeggen ze straks misschien wel "had nou maar gebeld". Maar verder geen problemen met de camper. Nu staan we op de camping niet ver van Madrid en morgen gaan we richting Salamanca voor 2 dagen. Daarna hebben we een camping in Portugal op het oog aan de kust. We gaan het meemaken. Gisteravond nog even een lekker stukje vlees gegrilld. Ja ze hadden bij de supermarkt een BBQ voor 10 Euro. Kan je niet laten staan natuurlijk. Het weer is lekker warm een graadje of 25. Het blijft afzien. Heel veel leesplezier en tot de volgende keer. O ja, de WIFI hier is perfect!

• 19 September 2021 - 15:15

HIan En Loes:

Gezellig om jullie reisavondturen weer te mogen beleven.

Fijne vakantie

• 19 September 2021 - 15:58

Moon:

Nice! Veel reisplezier ;)

• 19 September 2021 - 16:24

Rob En Nataschja:

Heb jij geluk, een gate wissel en geen gat-wissel op de wc....
    De foto van de bbq zag er goed uit! Geniet er lekker van..

• 19 September 2021 - 16:41

Marice Bastiaensen:

Klinkt heel erg goed, een lekker BBQtje aan het begin..
    Veel plezier.. en vooral lekker genieten...

• 19 September 2021 - 17:21

Lil:

Lekker genieten. En ben benieuwd hoe jullie Salamanca beleven. Vergeet de kathedraal niet. Deze is zo bijzonder. Vooral het oude gedeelte.

• 19 September 2021 - 20:11

Leo En Toos:

Klinkt goed geniet er van

• 19 September 2021 - 22:34

Wim En Vir:

Heerlijk dat het weer kan! Geniet er van!!

• 21 September 2021 - 17:16

Bianca:

Niet verkeerd. Geniet ze

• 21 September 2021 - 19:20

Marianne:

Goeie reis Sander en Annemarie. Ik ga jullie weer volgen hoor!!
    Tis n zware reis, lees ik.. Gate wissel, foute lampjes. God weet wat al niet meer....

• 22 September 2021 - 09:21

Judith:

Hallo sandor en Anne Marie
    De reis is weer begonnen
    En zo te horen gaan jullie mooie dingen zien en mee maken . Heel veel reisplezier . Leuk om weer te volgen