Weer thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

03 Mei 2009 | Nederland, Breda

Zoals jullie allemaal kunnen lezen zijn we weer thuis. Gisteren nog ff lekker wezen slenteren door Dahab, duikspullen goed laten drogen, en 's avonds ingepakt.Nog wat souveniers gekocht. We hadden ook nog een BBQ bij het hotel. Nou ja BBQ, de kip en de Kofta, en het lam waren goed te doen, maar de steak kwam waarschijnlijk van een kameel met erg veel kilometers. Taai, erg doorgebakken en nog niet eens met een mes te snijden. Nadat we dit overleefd hadden werden we om 23.30 opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht 95 km verderop. Dus in het donker met 2 busjes en een pickup door de woestijn. Nou dat rijden daar is een avontuur op zich. In de stad rijden ze of met groot licht of helemaal geen licht! Rare jongens! En op de weg naar het vliegveld met alle lichten op de hoogste stand die ze konden vinden. Net als de radio die stond ook al zo hard en dan die tingeltangelmuziek. Dat is pas afzien. Maar goed, ook dat hebben we overleeft en om 0.45 kwamen we aan bij het vliegveld. We moesten om 03.00 vertrekken. Het inchekken was ook al een avontuur op zich. We mochten in ieder geval 20kg/pp hebben. Maar men wilde, omdat het "duikbagage" was, natuurlijk extra vangen. Op de heenreis was verteld dat eventuele overbagage € 8/kg kost of voor 10kg een vaste prijs van €45. Nou daar hadden ze natuurlijk nog nooit van gehoord. Dus die agent e-mails checken, bellen, enz. Om een kort verhaal lang te maken hadden wij dus wel gelijk. Tot ergenis van de mensen die ons moesten inchecken.( lees: geen extra inkomsten)Dus €8 /kg of €45 per 10 kg. En toen kwam het wegen van de bagage. Jonge, jonge, jonge, koffer er op: koffer eraf enz.Die moest €8 betalen die 16 en die weer 45. Toen waren wij aan de beurt, totaal 37kg voor twee personen, dus 3 kilo binnen de marge, ik vroeg toen om €24 maar daar trapten ze niet in. O, ja het manipuleren van de weegband is ook een vak apart. Met niets erop gaf hij al 2 kg aan!
En er werd stiekem een voet of arm op de bagage gelegd om toch maar wat extra geld te verdienen door hun. Nou jammer maar helaas daar trappen wij dus niet in!
Eind goed al goed. Om 03.10 gingen we dan toch het land van de Farao's verlaten. We waren rond 8 uur geland en om ff na 10 uur waren we weer thuis.Bekaf van het niet of nauwelijks slapen.
Dat halen we wel weer in!

Nou fans dat was het weer even en de foto's zal ik asap op de site zetten. Dus die komen nog.
Groetjes Sandor en Anne-Marie.

• 05 Mei 2009 - 19:44

Yvonne:

Nou weer welkom in het koude Nederland. Jullie beleven wel veel in een paar uurtjes tijd zeg!!
    Ben benieuwd naar jullie foto's, uiteraard wel na selectie, want het zijn er vast weer honderden!!!
    Tot gauw.

• 08 Mei 2009 - 07:29

Rian Deijkers:

Lieve allebei,

Fijn dat jullie weer veilig op vaderlandse bodem zijn geland. Ben benieuwd naar de foto's. Rian & fam.