Dahab - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu Dahab - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu

Dahab

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

28 April 2009 | Nederland, Breda

Na een kleine vertraging van 1 uur, vertrokken van schiphol naar Dahab. Na en bumpy ride op tijd in Egypte aangekomen. We werden opgehaald en verder naar Dahab. Daar aangekomen was alles goed geregeld en na het inchecken naar het duikcentrum gelopen.
Hier alvast wat uitleg gekregen over het reilen en zeilen hoe het hier allemaal gaat. Gisteren hebben we 2 duiken gemaakt om "er ff in te komen" De duiken waren erg relaxed en alles ging prima. 's Avonds goed gegeten. Eten is hier geen probleem en alles verteerd prima. Vandaag wederom 2 duiken gemaakt. Prima zicht en metertje of 30! Watertemperatuur is " slechts" 22grC. maar daar boven is het 32. Dus dat is wel lekker. We heben vel gezien, Napoleon vis, Nemo's bij de vleet en veel koraal wat we op het werk in het aquarium hebben allen dan wat groter. Verder gaat alles hier prima en we genieten er goed van.
Frans: nog gefeliciterd en laat het gebak maar zitten tot de 20e.

Zo de site is van ons tweeen, daarom ook wat van mij. De eerste duik leek even niets, maar uit eindelijk toch wat leuke dingen gezien. Vanaf hier worden tot nu toe de duiken allleen maar leuker en mooier. Ik zal jullie niet bestoken met namen van vissen. Maar neem van mij aan het is alsof je in een aquarium duikt. We duiken in groepen , met een gids. Ons groepje is goed op elkaar afgestemd. Waarschijnlijk is Andy< de gids degene met het grootste luchtverbruik. Over Natas praten we niet, die heeft kieuwen. Alles is goed geregeld, dus lekker relaxed.
Dahab zelf ,is voor egytptische begrippen , een gezellig stadje. Al is het maar goed dat je de geuren niet me kunt sturen via internet.
Je wordt door al je goede vrienden hun winkel in gevraagd, en dan maken ze natuurlijk een special price. Ik denk dat er toch wat souveniers mee komen. Eten doe je meestal vanaf luie kussens, je moet dus oppassen dat niet in slaap valt na het eten
Ferry en Shemara: als oke, en hebben jullie het naar je zin?
Lil: laat jij Pa en Ma weten dat het goed gaat
Suus: donderdag doen we de canyon en de Blue Hole.

Alle luitjes die dit lezen de groeten van ons twee.

• 28 April 2009 - 17:09

Mexx:

Er zijn meer mensen die de taart zullen missen maar dan had je maar op mijn verjaardag moeten komen;-))

• 28 April 2009 - 17:10

Mexx:

Mocht je geïnteresseerd zijn de eerste opstart van de DFB is niet goed gegaan :-0

• 28 April 2009 - 17:35

Lil:

Hoi, hoi,

Ik zal Pa en Ma zo even bellen. Vrijdag stom genoeg helemaal vergeten om jullie een leuke vakantie te wensen. Maar dat zit wel goed. Leuk dat het lekker relaxed is. Enne misschien is het wat om die kussens, die van het eten, mee te nemen en dan thuis ook zo te gaan eten. Zo te lezen geeft dat geen problemen met de stoelgang. Veel plezier met z'n allen!!!!

• 28 April 2009 - 17:36

Lil:

Effe je locatie aanpassen!!! Is leuk voor de statistieken en het rijtje vlaggen.

• 28 April 2009 - 18:45

Suus:

heel veel duik plezier...
    maar dat gaat helemaal lukken want is echt gaaf daaro... ben benieuwd naar je fotos hoe het daar nu is...zal wel veel verandert zijn...
    Pas op in de parfumerie daar...ze gaan gelijk aan je zitten,heel vervelend dus zeker samen naar binnen gaan... \misschien is het na al die jaren ook wel verandert xxx suus

• 28 April 2009 - 19:15

Dian:

Hoi,

Wens jullie nog veel duikplezier en geniet ervan.
    Hou de geuren maar daar.
    Groetjes Dian

• 29 April 2009 - 08:39

Ferry En Shemara:

heej sandor en annemarie, hier gaat alles helemaal goed! de baby vogels maken goed herrie.
    ook met de eigen beestjes gaat alles prima, ook wij hebben het weer heel erg naar ons zin!

veel duikplezier nog... wij kijken wel naar het aquarium ;)

groetjes Ferry en Shemara

• 29 April 2009 - 11:04

Peter:

Blue hole?
    Hmmmmm, het schijnt dat daar nogal eens mensen niet meer boven komen. Afijn, maar goed bij de gids blijven dan.
    Groetski,
    Pyotr

• 29 April 2009 - 11:44

Lot:

Hoi lui,

Nou we zijn weer helemaal op de hoogte van jullie duikactiviteiten.
    As. zaterdag vertrekken wij. De spanningen beginnen al lekker op te lopen , vooral bij de kids. We zijn benieuwd! gr. Lot en aanhang