voorbereiding 2 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu voorbereiding 2 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu

voorbereiding 2

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

29 Oktober 2007 | Nederland, Breda

Ja, we zijn er zo'n beetje uit voor wat de reis betreft over het Noorder Eiland. We vliegen via Singapore eerst naar Sydney Australië. Ja daar zijn we ook nog nooit geweest en we zijn dan toch in de buurt. Daar blijven we 2 hele dagen om van het tijdsverschil van + 10 uur bij te komen. Wat we daar gaan doen is o.a. de stad verkennen. Dan op 14 december vliegen we om 7.35 door naar Auckland (N-Z). Dit is 3 uur vliegen en 2 uur tijdsverschil. Daar aangekomen gaan we lekker naar ons reeds geboekt hotel. De volgende morgen gaan we onze bus ophalen bij escaperentals.co.nz
Hier vandaan gaan we naar het noorden richting Paihia. Hier willen o.a. gaan duiken naar het wrak van de Rainbow Warrior die hier na de aanslag is afgezonken als duikobject. Na enkele dagen hier vertoefd te hebben gaan we weer naar het zuiden. We gaan dan naar onze vrienden Eric & Rian en de Kids te Papamoa beach. Eric & Rian, we bellen zodra we de juiste dag weten dat we langs komen.
Vanuit deze badplaats gaan we via Rotarua ,Sulpher City, en Taupo naar Tongariro National Park. Hier is o.a. Mount Doom van de Lord of the Rings opgenomen. Gaan we zien dus. Ja en dan zijn we met de kerstdagen in Wellington.
We moeten namelijk op 2e kerstdag de boot hebben naar het Zuider Eiland. Dit is ongeveer 3 uur varen. De route die we daar gaan doen moeten we nog in detail uitpluizen.

• 29 Oktober 2007 - 12:18

Rob:

op tweede kerstdag met de boot?
    Meestal is het dan heel koud....
    (hier dan). Veel plezier alvast!

• 29 Oktober 2007 - 15:24

Trees:

nou dat wordt dan spannend om op tijd de boot te halen of het koud is mij de vraag want in Australie is daar toch zomer, dus geen witte kerst. Langs deze weg alvast een goede reis en maakt een spannende reisverhaal ervan!!!

• 29 Oktober 2007 - 18:05

Margo:

He Luitjes,

Hebben jullie het nog allemaal tegoed, voor mij zit het er al weer op. Ook Costa Rica was geweldig; veel ondernomen, veel gezien, weinig imperialletjes op maar wel veel vino's en niet geheel onbelangrijk; we hadden weer een leuke groep met mensen.

Spreken we na jullie avontuur weer een keertje wat af?

Groetjes
    Margo

• 30 Oktober 2007 - 16:44

L&L:

Hoe toevallig en grappig, wij zitten op 2e kerstdag ook op de boot!!!! Maar dan wel in Halong Bay in Vietnam. Kunnen we lekker aan elkaar denken en ons afvragen of Annemarie net zo zeeziek is als wij!
    Doei, doei

• 30 Oktober 2007 - 21:36

Rian:

Tof om zo jullie voorbereidingen te volgen. Hier begint het al te zomeren dus dat belooft wat.

Groetjes Rian uit Papamoa

• 31 Oktober 2007 - 12:17

Jessica:

Hoi Sandor en Anne-Marie

Leuk om jullie te gaan volgen op deze manier.
    Succes met alle voorbereidingen en ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Ik vertrek as dinsdag naar Cuba en probeer jullie zeker te mailen vanaf daar....
    Liefs jessica

• 02 December 2007 - 07:05

Ron:

Gaaf man, plaats maar snel foto's :-)))

• 01 Januari 2008 - 08:32

Lex,Yvonne En Kinder:

Veel geluk daar down under en hoop dat 2008 veel reis plezier zal geven en natuurlijk een goede gezondheid voor iedereen.