Op een schiereiland bij Pontevedra - Reisverslag uit Sanxenxo, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu Op een schiereiland bij Pontevedra - Reisverslag uit Sanxenxo, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu

Op een schiereiland bij Pontevedra

Door: S & AM

Blijf op de hoogte en volg Wij

25 September 2021 | Spanje, Sanxenxo

Daar zijn we weer. Waar zou ik beginnen? Het is nu zaterdag 25 september 2021. Dinsdag hadden we dus Salamanca, woensdag zijn we verder gereden naar Braganca in het noordoosten van Portugal. Dat scheelt al weer een uur omdat het in Portugal een uur vroeger is dan in Spanje en Nederland. Komen we daar aan op camping Cepo Verde staan daar aardig wat Hollanders. Ja, als en pensionado bent en een camper hebt, dan ben je volgens mij altijd onderweg en op vakantie. Er waren ook een paar die hadden een Donkervoort auto ( luxe sportwagen met de hand gemaakt uit Nederland) op een aanhanger. Ja, daar rij je niet mee naar Portugal. Zij maakten daar dagtripjes mee. ’s Avonds in het restaurant van de camping gegeten. Anne Marie had een soort bonenschotel en ik had kip piri piri. Best lekker. De volgende dag zou een lange reisdag worden, niet wat kilometers bertreft , 265 km, maar wel wat tijd betreft. We gingen onderweg naar Vila Praia de Anacon aan de westkant van Portugal. De Garmin ingesteld op snelwegen vermijden dus alles binnendoor. Het was echt een mooie weg. Eerst nog een stelletje Hollander met campers voor ons die 40 km/uur reden op een weg waar je 70 kan en mag. GRRRR. Via vele mooie binnen wegen (die ook steeds smaller werden) soms leek het wel een geitenpad met ongeveer de breedte van de camper. Weer even Spanje in en een stuk later weer Portugal in. Een prachtig natuurgebied met heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel tamme kastanjebomen. Via de Garmin, stuurde hij ons een heel smal weggetje door vlak bij de camping. Zo smal dat we even de spiegels moesten inklappen. En ja hoor een tegenligster, ook dat nog. Dus weer een poging gedaan achteruit te rijden. Maar met ingeklapte zijspiegels is het niet handig. Maar gelukkig ging de vrouw achteruit en konden we er net langs. Rond een uurtje of 5 in de middag kwamen we aan bij camping “paco” Nou Paco was niet zo slim als hij eruit zag. We wilden eerst 2 nachten blijven maar het strand was zekere 2 km lopen. Is voor mij met m’n heup niet handig. Dus werd het 1 nacht. Wel eerst een biertje of 2 met wat worst, daarna meloen met ham. De meloen en ham moesten op! Daarna de BBQ aangestoken en wat uien paprika en hamburgers gegrild. Ja , je moet wat toch? Heerlijk alles bij elkaar. ’s Nachts heeft het nog gehoost. Anne Marie eruit, het water druppelde van het dak op de bumper. Leek wel een Chinese water torture. De volgende dag, vrijdag dus, de boel opgepakt en eerst boodschappen gedaan bij de intermarche en door naar het eerstvolgende dorpje en daar nog even langs de boulevard en strand gelopen. En dan door naar de volgende bestemming in Spanje. Een klein schiereilandje ten westen van Pontevedra. Is maar 165 km maar je duurt er een uur langer over omdat je het tijdsverschil weer hebt met Spanje. We Hadden al een camping op het oog maar van de man met die Donkervoort hadden we ook een andere camping door gekregen. We zouden wel zien. Ze lagen toch maar 2 km uit elkaar. De Garmin weer op snelwegen vermijden en hoppa rijden. Komen we in Pontevedra, stuurt Garmin ons door de stad. Is niet zo erg ware het niet dat we door een straatje moesten waar je niet in mocht. Leuk en nu? Nou de kaart op de Garmin vergroten en zelf maar kijken waar we heen konden. Uiteindelijk kwamen toch de stad uit. De weg naar O’ Grove was echt toeristisch alleen niet zo veel toeristen meer. Komen we aan bij de camping die wij uitgezocht hadden. Maar die lag niet aan het strand en je zou dan de weg over moeten steken. De tip van de camping van de “Donkervoort” man lag wel aan het strand dus ff 2 km terug. Daar staan we dus nu. Gisteravond heerlijk buiten gegeten met de zonsondergang. De Atlantische oceaan is best koud maar als je er eenmaal in ben went het snel. Ik (Anne Marie) ben er al 2x in geweest, vanmorgen voor het ontbijt. Vandaag een heerlijk rustige dag, Wat doe je dan wat wandelen over het strand, lekker vers stokbrood scoren, zwemmen, boekje lezen, foto’s maken van vogeltjes, getijde poelen en het uitzicht, en een verhaaltje voor jullie maken natuurlijk. Allemaal met een mooi uitzicht en het ruisen van de zee op de achtergrond.

• 25 September 2021 - 16:19

Rob:

Lekker hoor! Leuk om de avonturen te volgen, ben benieuwd of ‘de Donkervoort man’ nog meer tips voor jullie had…. Geniet maar lekker!

• 25 September 2021 - 17:19

Lil:

Tja, mooie plek hoor. (Voor de anderen: foto’s gezien) Heerlijk zo’n vakantie. Dan ineens is het weer een uur later. Apart hoor. Niet te vaak deze truc uithalen anders is de dag zo om. Hihii

• 26 September 2021 - 17:18

Yvonne :

Elke dag toch weer een mooie beloning na de spannende momenten met de camper!

• 26 September 2021 - 23:37

Fokko:

Heb je het recept van de Piri Piri? Ja en van de navigatie moet je het maar hebben dat weten we ook uit ervaring. Veel plezier en blijf schrijven ik lees het met veel plezier.

• 27 September 2021 - 10:49

Danielle: