Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

26 September 2021 | Spanje, Santiago de Compostella

Hoihoi,
FF een korte update. Het regent. klaar.
Nee zo gemakkelijk komen jullie niet van mijn af, haha. Vandaag van onze super plek in O Grove vertrokken richting Santiago de Compostella. Onderweg hebben we al veel borden gezien die de wandelroute aangeven, ook al bij Salamanca en in Portugal. En iedere keer dachten wij dat is f...ing ver lopen. En op veel plaatsen loop je gewoon langs de weg. Maar ja wij zijn geen wandelaars, en zeker niet met een doel. Want dat moet je wel hebben als je van deze kant af richting Santiago loopt.
Wij hebben de camper geparkeerd bij het treinstation en zijn daar vandaan naar de kathedraal gelopen, ongeveer 20 minuten heuvel op. Wel met een lunch break. Als je bij de kathedraal komt kan ik me voorstellen dat je als wandelaar je reis heb volbracht. Zowel te voet als innerlijk. Zelf had ik wat meer vermoeide, stoffig en bezwete wandelaars verwacht.
Maar ze zagen er allemaal erge fris uit, maar dat is mijn invulling. We zijn wel de kathedraal in geweest en ook langs de crypte gelopen. Dat dan wel. Het oude gedeelte van de stad is ook weer mooi om doorheen te lopen. We hebben de hele dag goed weer gehad. Op het moment dat we in de camper zaten om naar de camping te rijden begon het te regenen. Een nachtje hier, ergens in een buitenwijk maar wel in het groen. Met restaurant ( we hebben tot nu toe nog maar 1x uitgegeten, hebben al meerdere keren gebruik gemaakt van onze vakantie BBQ) en een groep Nederlands die met 23 campers onderweg zijn.
Zoiets als het programma van Max "We zijn er bijna".
Morgen richting Valdovino, natuurlijk via de binnenwegen. Kijken wat het weer ons brengt en waar het mooi en leuk is.

• 26 September 2021 - 20:21

Mirjam:

Kan je niet aansluiten bij “max”? Hihi

• 26 September 2021 - 20:39

Lil:

Bijzonder. Santiago de Compostela of all places!

• 26 September 2021 - 23:47

Fokko:

Bij ons uit de straat is een man (Zillenbieler) op zijn eerste pensioendag van Bernbeuren naar Santiago de Compostela GELOPEN eens en nooit meer waren zijn woorden, hoe fris hij nog was ???? Ik doe het hem in ieder geval niet na.