Portugal - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Wij - WaarBenJij.nu Portugal - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Wij - WaarBenJij.nu

Portugal

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

22 September 2021 | Portugal, Bragança

Vanmorgen vertrokken uit Villamayor met als bestemming Braganca in Portugal. Dat ligt net over de grens en niet zo ver rijden. Maar in Portugal is het een uurtje vroeger dan in Spanje. Dus een aankomsttijd van voor 12.00. Maar we hadden onze navigatie ingesteld op snelwegen vermijden.
Dus de route voerde ons langs mooie weggetjes door de bergen rondom de rivier de Duoro. Welbekend onder Spaanse wijnkenners. de "Rio de Duero". De druivenranken hebben we wel gezien maar de weg was zo smal, dat het wel opletten was geblazen. Op een gegeven moment moesten we de rivier over via een grote stalen brug. Haaks rechtsom, staat daar een bord dat tegemoet komend verkeer voorrang heeft. Je kent dat wel bij wegversmallingen. Sta ik in de bocht komen er net 2 busjes aan. Nou, dus in z'n achteruit. Op een breedte van 2,5 a 3 meter met aan de ene kant een greppel en aan de andere kant de rotsen. Heel voorzichtig manoeuvreren, en het paste net. We hadden wel een schitterend uitzicht over de rivier. Er was alleen helaas geen plek om ff te stoppen. Via nog meer mooie wegen weer verder. En het werd wel steeds groener. Nu zitten we dus in Braganca in het noord oosten van Portugal. Anne Marie is net ff wezen wandelen. Hier een paar druppeltjes regen en af en toe een donderklap. Maar vanavond eten in het restaurant van de camping. (Als het goed is). Scheelt weer afwassen. Morgen gaan we weer verder naar een camping in Vila de Praia de Ancon. In het noord westen van Portugal aan de kust . Is een rit van c.a.270 km maar schijnt toch iets van bijna 5 uur te duren. Maar wel wederom een mooie weg hopen we.
O,ja geen lampjes gedoe vandaag gehad.:)

• 22 September 2021 - 17:08

Lil:

Daar hebben we het nog over gehad, zo'n smalle weg en dan maar hopen dat je kunt keren ipv achteruit rijden. Haha! Top dat het gelukt is. Leuk hoor Portugal meepikken. Is toch net even anders dan Spanje. Hopelijk geen bosbranden daar. Toen wij daar waren een aantal jaren terug (voor Corona) waren er wel bosbranden, we roken en zagen ze wel, maar we hebben er toen geen last van gehad. Veel rij plezier en probeer ook van de omgeving te genieten Sandor!

• 22 September 2021 - 19:14

Anne Marie :

nu nog iets van gemerkt Lilian.
    Heb een wandel maatje gehad. heel grappig een man uit Tubergen/ Overijssel, die de zelfde wandeling ging maken.
    Gewoon gevraagd of hij een wandel maatje wilde.
    Heerlijk gekletst over van alles en nog wat en van de natuur genoten.
    Oja Sandor was de overstekende schaaps kuddes vergeten. maakt het idyllische plaatje compleet.
    En de rsv- vrouw voor het verse brood. Hier genieten we van.

• 24 September 2021 - 10:11

Margriet:

hey luitjes,

Dat klinkt heerlijk zo in the middle of nowhere met alleen bossen, dieren en stilte om je heen. zo,n plek om je getergde zenuwen eens even tot rust te laten komen. Dat gevoel hadden wij ook in N-Italie deze zomer: we zagen alleen maar bergen, bossen en beesten (loslopende koeien, paarden,ezels en kippen ) Heerlijk.
    Geniet van de omgeving en elkaar en hopelijk weer een mooie rit door de natuur zonder " achteruit ritjes haha. liefs