Burgos, Madrid, Breda. - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu Burgos, Madrid, Breda. - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wij - WaarBenJij.nu

Burgos, Madrid, Breda.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

09 Oktober 2021 | Nederland, Breda

Zoals de titel al verraad, is dit ons laatste verhaaltje van deze mooie reis. De laatste nacht in Burgos was zo koud dat we sokken en een t-shirtje aan moesten in bed. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Madrid voor onze laatste "camper overnachting". We hadden het weer, wel weer mee, de zon scheen volop maar het was vannacht + 3gr C. Echt koud dus. Maar nu de zon scheen, liep de temperatuur toch wel redelijk op. We hebben de snelweg genomen naar Madrid wat toch nog zo'n 230 Km is. De rit was best wel mooi. Eerst nog even tanken en dan door naar Madrid. Het landschap veranderde voortdurend. Dan weer vlak en droog dan weer groen en door de bergen en op een hoogte van ruim 1400 meter door een skigebied. Nadat we even de benen gestrekt hadden kwam het bord Madrid 50 km in zicht. Toen zag je de stad al liggen. Maar dan ben je er dus nog lang niet. Via onze vriend de Garmin, die feilloos de weg wist naar de laatste camping, kwamen we daar rond 13.30 aan. Ja en het was alweer 22 gr. geworden. Het was een goeie camping niet ver van het verhuur station om de camper de volgende dag terug te brengen. Ongeveer 20 minuten rijden. Dus begonnen met opruimen, inpakken en een beetje schoonmaken. Op de camping kwamen we 3 Hollandse meiden tegen en daar hebben we onze trouwe, 3 weken gebruikte BBQ aan kunnen slijten en ook nog wat etenswaren. Ze waren er blij mee, en wij ook. Die avond nog de laatste biertjes, wijn en whisky op gedronken. Want je kan niet alles terug meenemen natuurlijk. We hadden nog 2 hamburgers die hebben we maar op de BBQ voor de laatste keer gegrild. We wilden vroeg weg want je weet het niet met het verkeer in en rond Madrid. Dus wekker gezet om jawel 06.30! Het was nog erg donker maar gelukkig niet zo koud. We wilden om 08.00 zorgen dat we klaar waren met het ontbijt en dat we dan nog onze vuilwatertank en poti poti konden legen. Nadat we zelf ook nog wat geleegd hadden konden we op weg naar het verhuurstation. Zegt AnneMarie " Heb jij vuilwatertank dichtgezet en de handle eraf gehaald?"
Nee dus! Oeps en we reden al op de snelweg. Na enige tijd kwamen we tankstation tegen, dus ff van de weg af en checken. We hadden geluk. De handle zat er nog op! En dat na 13 km op de snelweg in Madrid. Je hoopt maar dat hij blijft zitten en er niet afvalt en ongelukken veroorzaakt. Oef! Maar de tank was leeg dat dan weer wel.:)) Vlak bij het verhuurstation nog even volgetankt, ja je moet hem weer vol afleveren. Staan we even na 09.00 voor het hek van de verhuurder. Dicht dus, hadden we op gerekend wat beter te vroeg dan te laat. Komt er op een gegeven moment een Spaanse muts aan die zegt dat we wat achter uit moesten want ze wilde door het hek. Ik vroeg hoe laat wij erin mochten. Om 10.00 zei ze. Ik zei in mijn beste Spaans dat haar Engels sprekende collega mij verzekerd had dat zij er om 09.30 zou zijn. Nou, die Spaanse muts rijdt het hek door en hek weer dicht. Nog geen 2 minuten later gaat het hek weer open en wie staat daar: haar Engels sprekende collega, vriendelijk lachend en gebarend van kom maar verder zet daar de camper maar neer. Het kan dus wel! Ze heeft de camper gecontroleerd op eventuele schade, die was er niet. Al met al hebben zo'n 2300 Km gereden. Ze vroeg nog hoe we het hebben gehad en ik zei dat het in Burgos zo koud was. "Ja" zei ze, "daar wonen pinquins"!
Daarna werd de borg keurig terug gestort en ze had een taxi gebeld om ons naar het vliegveld te brengen. Nadat we vriendelijk werden uitgezwaaid zijn we vertrokken met de taxi naar het vliegveld. Daar aangekomen in de rij om in te checken. Hadden we al gedaan maar je krijgt i.v.m. Corona geen instapkaart. Je QR code moest eerst gecontroleerd worden. Dan door naar security. Op Schiphol kon je alle electronica laten zitten, hier dus niet. Weer terug alles er uit en weer erdoor. Intussen was de vlucht vertraagt uit Amsterdam gekomen dus vertrokken we ook een half uurtje later. Maar goed We landen rond 15.30 op Schiphol en dan nog de bagage ophalen en met de bus maar v/d Valk. Want daar stond onze auto. Deze opgehaald en op naar huis. Je eigen bed, douche en wc. Het was weer ouderwets druk onderweg en om 19.15 waren we weer thuis.
Ja, dat waren de laatste perikelen van deze reis. Wij hebben er erg van genoten en vonden het erg leuk al jullie reactie te lezen. Onze hartelijke dank hiervoor.

Wanneer onze volgende reis zal plaatsvinden weten we nog niet. Maar die komt er zeker.

Dank jullie allemaal.

• 09 Oktober 2021 - 15:52

Cootje:

Welkom thuis!
    Voor jou Sandor,
    geniet weer van je leven rondom huis,
    Voor Annemarie, suc6 als je weer aan het werk gaat

• 09 Oktober 2021 - 17:19

Marianne Brouwer:

Lieve Sandor en Annemarie,
    Dank jullie wel voor het delen van jullie vakantie verhalen. Heb ervan genoten. Tot op de tacoyo!!!

• 09 Oktober 2021 - 18:11

Hian En Loes:

Dank voor de gezellige reisverhalen. We hebben meegereisd. Nu weer genieten van het zonnetje in Breda.

• 09 Oktober 2021 - 23:10

Fokko Schröder:

Nou gelukkig weer heel huids thuis, ja het eigen bed is het beste wat er is. We komen een bakkie halen zijn van 1-11 tot 5-11 in NL. Tot gauw