dagje Burgos stad - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu dagje Burgos stad - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wij - WaarBenJij.nu

dagje Burgos stad

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

06 Oktober 2021 | Spanje, Burgos

Buenas dias,
Het was vanmorgen koud, 7 graden, brrr. In de camper word het dan ook wat kouder, reden te meer om lekker tegen elkaar aan te kruipen. Nou of het bed zo breed is dat je dat al niet vanzelf doet. Maar gelukkig daar is de zon weer.
Het moet niet erger worden, we hebben vanmorgen de wekker gezet. Het is om half acht nog gewoon donker. Waarom we de wekker hebben gezet, we wilden de bus van 9.30 naar het centrum van Burgos nemen. De volgende gaat om 12.00, dat zou te laat zijn voor de Kathedraal te bezichtigen. Tja kunnen we weer wennen aan het gewone leven. De bus ging voortreffelijk, uitstappen op plaza de Espana.
We lopen richting en kathedraal door de stad die aan het ontwaken is.( Wat opvalt dat het overal zo schoon is op de plekken waar we tot u toe zijn geweest).
De Kathedraal is inderdaad immens groot. Ook hier weer de pracht en praal van het katholieke geloof, maar dan alles net een slagje groter.
We bezoeken ook een tentoonstelling over het verleden en de bouw. Wat ik wel een beetje jammer vond, dat deze in de kloostergangen is opgesteld. Had me helemaal verkneukeld op de mooie gangen met hun licht inval door de gebrand schilderde ramen. Ondanks dat je geen foto's mocht nemen toch een paar licht invalletjes meegepikt.
Uit de kathedraal een koffietje en thee, samen met een warme wafel met chocola en slagroom. FF denken wat we nu gaan doen, de bus van 12.00 terug redden we niet. En we willen ook nog wel lekker lunchen in de stad.
Na wat omzwervingen vinden we een leuk plekje om te lunchen. Dit doen we op z'n Spaans natuurlijk.
Warm, uitgebreid en met de alcoholische versnapering.
We nemen de bus van 16.00, en we zorgen dat we niet te laat zijn want de volgend gaat om 19.00.
Eigenlijk hebben we het nu wel gezien in Burgos.
Terug op de camping nog kletsen her en der met wat Nederlanders. Biertje in de zon. Sandor ff lekker lang uit, vandaag staat er weer 5 kilometer op de teller. Eigenlijk is hij iedere keer verbaast dat we toch weer zo'n stuk hebben gelopen. Al ging het vandaag niet zo.Waarschijnlijk gaat het bed in de camper toch wat meespelen. Nog 2 nachten.
Ik ga een wandelingetje maken rond de camping, deze ligt in een soort park, Fuentes Blancas. En ik ben niet de enige. Het lijkt wel alsof half Burgos op een of ander manier zijn benen aan het strekken is, wel met mondkapje ook al ben je alleen aan de wandelen.
Ze lopen allemaal voorbij de waterspreeuw en de dodaartjes in het riviertje.
Even een overpeinzing van de vakantie.
Een mooi deel van Spanje en Portugal gezien. De plannen zijn grotendeels onderweg ontstaan. Heerlijk en goed uitgevallen de kust, de steden, de binnenlanden. De binnenlanden waar bijna iedereen een moestuin bij zijn huis heeft, waar het leven rustig is, waar koeien nog gewoon in een kudde in de wei staan (met pa, ma en kind ), de schapen met herder de weg oversteken, waar je als mus nog grasjes kan eten en een zandbad kan nemen.
Een vakantie met leuk ontmoetingen. Doordat Sandor niet zo gemakkelijk kan lopen ontstaat er een soort vertraging die maakt dat je alles net wat langer en beter bekijkt en in je op kan nemen. Anders ren je toch maar overal aan voorbij.
Morgen rustig aan naar Madrid, de boel weer in de koffers proppen en vrijdag naar huis.
Hasta Luego amigos

• 07 Oktober 2021 - 07:02

Bianca:

Klinkt weer zeer relaxed allemaal. Wat gaat de tijd toch snel dat jullie weer over de terugreis praten. Zal thuis tegenvallen na al die lekkere spaanse hapjes en het heen en weer geslinger van terrasje naar terrasje

• 07 Oktober 2021 - 18:36

Yvonne:

Heerlijke vakantie gehad lijkt me! Mooie herinneringen…….

• 08 Oktober 2021 - 05:48

Judith:

Mooie verhalen van jullie reis . Ik ben even meegenomen hierin
    Bedankt en een goede terugreis vrijdag