Duiken op de Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Wij - WaarBenJij.nu Duiken op de Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Wij - WaarBenJij.nu

Duiken op de Malediven

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

13 Maart 2017 | Malediven, Malé

Zal ik er mee beginnen om te zeggen dat we.......
Nee ik bouw de spanning op. Gisteren hebben we rustig aan gedaan. Wat eten, we hebben vol pension, dus het eten komt straks onze oren uit. Snorkelen, ondanks onze shirts die we in Bonaire hebben gekocht, toch nog verbrand. De achterkant van onze benen zijn brandweer rood.
Mijn moeder zou zeggen, voor dat je een jongetje ben is het over.
Het is leuk je ziet de blacktip rifhaaien van af het strand zwemmen. Ook zie je regelmatig een vinnetje voorbij zwemmen in de lagune.
Jammer genoeg heeft het koraal een flinke opdonder gehad door de hoge temperatuur vorig jaar en de stormen. Veel dood koraal met algen erop.
Daarin tegen zijn de vissen bont gekleurd. Wit,geel,groen,blauw,paars, rood en alle kleuren daar tussen in. Ook de vormen zijn mooi.
Als entertainment worden de roggen en de haaien gevoerd in het resort. Aan de ene kant om 19.30 de roggen en aan de andere kant van het eiland om 18.30 de haaien.
Dat was gisteren, vandaag hebben we gedoken. Best een beetje spannend, gaat alles goed, leggen ze het goed uit en hoe is het met de stroming. Zodra we van de boot springen voor de eerste duik is het relaxed duiken. We zien al snel een wittip rifhaai.
Ook hier zien we maar weinig koraal, onder enkele overhangende rotsen zien we wel mooi zacht koraal. Maar de vele scholen vis maken een hoop goed. Ook de schildpad die we zien maakt het tot een mooie duiken
Voor duik twee gaat we met de boot naar Mantapiont. Toevallig ligt dat vlakbij ons resort. Niet dat je er gemakkelijk kon komen vanaf de kant.
We krijgen instructies hoe we het poetstation moeten benaderen om de manta`s niet af te schrikken. Het wemelt werkelijk van de duikers, dus ik denk dat ze niet zullen komen. En jawel ze zijn er . 2 Stuks,prachtig.
Met hun 2/2,5 meter spanwijdte vliegen ze gracieus voorbij.
Ik kon er nog wel uren naar kijken. Nou oke een half uur dan, lucht technisch. Maar iemand in de groep is door zijn lucht heen.
Ik zie die gekke rus gebruik maken van de tweede ademautomaat van zijn vriendin tijdens de safety stop. Bij de eerste duik maande hij mij ook om maar ff opzij te gaan, want hij wilde een foto nemen.
Maar de manta's staan in ons geheugd.
Morgen weer duiken

• 14 Maart 2017 - 05:20

Lil:

Wauw.

• 14 Maart 2017 - 13:37

Margriet:

klinkt geweldig, veel plezier nog! liefs