Terug naar de kust. - Reisverslag uit Ahangama, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu Terug naar de kust. - Reisverslag uit Ahangama, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust.

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

09 Maart 2017 | Sri Lanka, Ahangama

Ja, waar waren we gebleven. In Nuwara Eliya zijn we 's morgens op de trein gestopt naar Ella. Of in ieder geval vlak bij Ella. Op de treinreis die aanvankelijk 2 1/2 uur zou duren hadden we geluk. We konden allemaal zitten. De reis ging door een prachtig bergachtig gebied met bossen en dan weer thee plantages, en mooie vergezichten. Onderweg werd en van alles in de trein verkocht, pinda's, nootjes, kippedingentjes enz. Ook waren er locale mensen die een trommel mee hadden genomen en voor de muziek zorgden.
De reis duur iets langer dan veracht. Het leek de NS wel maar we kwamen na ruim 3 uur aan daar waar we moesten wezen. Daarna doorgereden voor de lunch en na de lunch nog een uurtje of 3 naar de volgende slaapplaats.
Dit was een hele mooie plek aan een riviertje in een clamping site. Dus eigenlijk een moderne camping. Alleen ja, zo verwend als we zijn geen AC!
Dus aardig warm en vochtig. Maar ook hier was er een biertje te krijgen en was er een mooi zwembad. Dat was natuurlijk goed toeven, 'S avonds was er een mooi buffet geregeld waar allerlei lekkere dingen te krijgen zijn. Vooral de toetjes waren erg lekker.
De volgende morgen vroeg op 05.30, want om 06.00 gingen we op safari in het Udawalawe national park. Daar zouden we wilde olifanten tegen komen. En die kwamen we ook tegen. Met jonge olifantjes. Erg aandoenlijk die kleintjes. Ook tal val roofvogels (in de groep heten die roofkippen !!??) en mooie vel gekleurde bijen eters. En je struikelt waarachtig over de pauwen in het park. Ook nog een krokodil gespot.
In de namiddag na de lunch nog even naar een olifanten weeshuis geweest. Hier vangen ze olifanten weesjes op en door zo min mogelijk in contact te laten komen met vreemde mensen, worden deze zodanig begeleid dat deze weer in het wild kunnen worden uit gezet.
De volgende ochtend weer een heerlijk ontbijt aan de rivieroever onder de palmbomen en de bamboo bomen.
Daarna op weg naar de kustplaats Ahangama. Ongeveer 20 km van Galle af. Dit is een echte toeristische plek. Met de tsunami in 2004 is hier erg veel verwoest. Nu wordt er volop gebouw en het ene resort na het ander wordt hier uit de grond gestampt. Wij zitten weer in een heerlijk resort aan het strand. Ja, ik weet het het is echt afzien deze reis!
In de middag naar het zwembad, alleen het koelde af op het moment dat je eruit kwam. Het water was niet echt koel. Maar ja, het is hier dan ook bijna het hele jaar + 25gr. Ja, daar krijg je geen koud zwemwater van.
Oder het genot van een drankje bekijken we de zonsondergang. ALs de zon achter de horizon is verdwenen en de lucht nog diep rood kleurt verschijnen er groene strepen, als zonnestralen vn achter de horizon. The green flash een vrij zeldzaam natuur fenomeen. Op Bonaire hebben tientallen zonsondergangen op dit fenomeen zitten wachten.
Na het avondeten op tijd naar bed want de wekker ging om 05.30! Ja weer vroeg op voor de whale watching tour. Gelukkig konden we een kleine boot krijgen voor onze groep alleen en niet zo'n grote. Hier zouden we o.a. dolfijnen en blauwe vin vissen kunnen spotten. Ja , natuurlijk denk je dan. Maar na enige tijd zagen we de eerste dolfijnen. Nou ik weet niet of een ieder het fenomeen "dolfijnen kijken "kent, maar alle bootjes als een gek er op af! Was wel leuk om een stuk of 50 dolfijnen te spotten. Na weer een tijdje varen zagen we een spuiter van een walvis. Wederom hetzelfde tafreel, iedereen erop af.En ja hoor het waren werkelijk blauwe vinvissen! De grootse in zijn soort. En gelukkig redelijk dichtbij. Wat een magnefiek gezicht! Weer enkele mooie foto's kunnen maken van walvis staarten. Op een gegeven moment was het geluk echt aan onze kant, er kwam een blauwe vinvis op ons af en zwom op enkele meters diep recht onder onze boot door. Het water is zo helder dat je zelfs foto's van zijn staart en lijf kan maken als hij onder water is. Emoties alom natuurlijk. Dit hadden de boot eigenaren ook nog nooit mee gemaakt. Echt een "once in a liftime experience" GEWELDIG! Jullie begrijpen dat onze dag niet meer kapot kan.
Vanavond hebben we de "afscheids" BBQ met de reisbegeleider omdat we morgen naar Colombo gaan en hij helaas op een ander eiland op de Malediven zit. En hier de BBQ lekker op het strand kan en in Colombo zitten we midden in de stad.
Morgen gaan we ook nog even naar Galle. Kijken wat je thuis nog niet hebt en zo. En overmorgen gaan we dan naar het Paradise Island op de Malediven. We kijken er naar uit om daar te gaan snorkelen en misschien wel te kunnen duiken.

Tot Later.
S&AM

• 09 Maart 2017 - 14:20

Cootje:

weer een mooi verslag, blijf genieten!

• 09 Maart 2017 - 17:54

Lil:

Iedereen van thec family wil foto's zien. En AM misschien hebben ze wel leuke schaaltjes.

• 09 Maart 2017 - 17:55

Lil:

In Galle bedoel ik.

• 09 Maart 2017 - 22:52

Bianca:

Klinkt goed! Geniet ze ! Op naar de malediven!

• 10 Maart 2017 - 09:55

Nataschja:

Op naar het paradijs! Nou volgens mij wordt is de reis al zeer geslaagd, dat belooft weer veel mooie foto's. Veel plezier met duiken op de Malediven. Het clubblad is uitgedeeld en de pubquiz gaat door! En hier schijnt ook eindelijk de zon vandaag. Maak ook nog wat mooie onderwaterfoto's. Heerlijk... ik wou dat ik ook in lekker warm water kon duiken...

• 10 Maart 2017 - 19:16

Ma:

Jongens wat genieten julliedat word weer een heel mooie album het is nu ook heel mooi weer 12tot14graden dus ook wij genieten kus ma