Polonnaruwa en aankomst Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu Polonnaruwa en aankomst Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Wij - WaarBenJij.nu

Polonnaruwa en aankomst Kandy

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

01 Maart 2017 | Sri Lanka, Kandy

Ja waar zullen we beginnen, gisteren zijn weer wezen fietsen in een oud park in Polonnaruwa. "Whats in a name." Een mooie lokatie in een park met diverse tempels en stupa"s. Het lijkt wel allemaal erg veel op elkaar. Maar is toch wel indrukwekkend, hier en daar. Het fietsen gaat prima in het park beetje rijwind en af en toe vals plat. En dat op een fiets die je bij ons niet verhuurd krijgt. Maar toch! Het blijft leuk. In de namiddag hebben we een village tour gedaan. Een soort van stads safari om de "locals"in hun eigen omgeving te zien. Dus een soort van aapjes kijken. Niet echt mijn ding, maar ja je miet wat. Wel weer leuke dingen gezien onderweg o.a. diverse pauwen en wat mooie vogels. Je struikelt wel over de witte reigers. Onderweg ging ook even de hemel open dus als een speer het dak van de safari jeep dicht gedaan in een record tempo. Na een kwartiertje was het weer droog en even later werd er gestopt bij een open veldje. Dus ik dacht nou gaan we BBQ-en. Dooie koeien op het vuur of zo. Maar helaas. Er werd een cocktail gemaakt van Ananas en een soort Arak. Lekker zoet dus veel alcohol. Wel lekker trouwens. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel. Rond een uurtje of 7 zouden we gaan eten bij een lokaal restaurantje. Erg leuk om te zien hoe alles wordt bereid tot aan de chili toe,Veel kokos en ananas om het hete spul te blussen.Er stond vanlles op tafel, kip , via en vooral vel prutjes van en met aubergine, papaja, mango en kokos. Deel pittig andere dingen weer niet. Maar het was prima.
Enkele uit de groep schrokken zelfs van mij en begonnen te twijfelen. Ik had in plaats van een biertje een ananas juice besteld. Maar geen nood daarna alsnog een biertje genomen. Anne Marie heeft geprobeerd om op de inlandse manier te eten. Met je vingers dus. Was niet echt gemakkelijk.Eerst een balletjes met alles en rijst maken en dan in je mond stoppen en niet morsen. Probeer het maar eens.
Na het eten zijn we weer naar het hotel gegaan.
Vandaag 1 maart ( de dagen vliegen voorbij) zijn we eerst naar de leeuwenrots gereden. Boven op deze rots was vroeger een paleis. Nu komen er honderden toeristen om de rots te beklimmen. Ongeveer 500 meter hoog geloof ik. En ik denk dat ik mijn hoogte stage al weer gedaan heb. Maar het uitzicht is best mooi en er stond gelukkig een windje en de zon scheen (nu gelukkig ) niet. Terug beneden rook ik iets, o ja het was ik zelf. Klotsende oksels en aardig doorweekt van het zweet. Ach een beetje conditie training moet kunnen. ( @ Rob en Natas, Okidoki zou trots zijn). Na de lunch nog even naar een speciale plek waar allerlei kruiden werden verbouwd en verkocht.Van sandelwood, kruidnage, aloe vera, kaneel olie, kardamon peper,vanille enz. Daarna kregen we een massage met een goedje van allerlei kruiden. De een een been massage de ander een nek en rug massage. Was lekker. Daarna nog wat kruiden en etherische olien ingeslagen en op naar Kandy. Een grote stad in het midden van Sri Lanka. En ontzettend druk met verkeer. Alles vliegt en rijdt je om de oren , tuk tuks, auto's bussen, vrachtwagens noem maar op. Blij dat wij worden gereden. Het hotel in Kandy ligt in ht cntrum en Kandy is vrij westers georienteerd. Dus de KFC, Pizzahut en dat soort zaken zie je hier ook. Vanavond weer eens RUNDVLEES gegeten. In "The Pub" restuarant. Hier komen veel roeristen en backpackers om te eten en te drinken. Alleen 1 ding schijnt een uitzondering te zijn hier. Echte goeie koffie! Bijna niet te krijgen. Alleen van middag eindelijk de eerste echte GOEIE esspreso. O, wat kan koffie lekker zijn.

Binnenkort de verdere belevenissen van ons twee op Sri Lanka. Nu ff slapen morgen een vrije dag dus geen wekker zetten!