onderweg van Seward naar inmiddels Tok - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Wij - WaarBenJij.nu onderweg van Seward naar inmiddels Tok - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Wij - WaarBenJij.nu

onderweg van Seward naar inmiddels Tok

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg Wij

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Seward

We hebben jullie al uitgebreid ingelicht over onze boottocht op resurection Bay. Verder gaat de reis terug naar Whitehorse over de weg. Terug hebben we ook weer verdeeld in 4 reisdagen.
Gisteren hebben we van Seward naar Matanuska Glacier gereden. We hebben hier op de heen weg bij de Sleep Mountian Lodge gestaan. Daar waren we heel tevreden over, dus dat doen we weer.
Langs het water in Seward nog een paar mooie plaatjes geschoten van een Bolg Eagle en nog een tank buurt. And we are on the road again. We durven het bijna niet te zeggen maar gaander weg word het weer beter. Zelfs de zon. SSSTTTT!!!!! De uitzichtspunten zien er zo heel anders uit in het zonnetje.
Gelukkig is er nog een plaatsje bij de Sheep Mountain Lodge Het is nog wat te vroeg om aan het bier te gaan. Jawel, we gaan eerst een stuk lopen. Er zijn trails, wandelpaden, uitgezet achter de lodge. Dit is wel berg op, je moet je bier natuurlijk wel verdienen. Ook de autorit van bijna 5 uur moet uit de benen. Als we ons in het zonnetje neer vleien, komt er een een bus Koreanen aan. Eten met 30 man binnen een uur. Als ze ons zien zitten voor de camper, worden er foto's genomen en vriendelijk gelachen, als ik zeg dat ze dat geld gaat kosten blijven ze vriendelijk lachen. Nee dan het stel dat ook nog IN de camper wil kijken. Als ik voor de grap de wc/douche laat vinden ze het helemaal prachtig. Ook dit moment moet vereeuwigd worden. Ik kom dus straks in een Koreaans fotoboek te staan.
De buren naast ons in de camper zijn leuker. Een stel van Sandor zijn leeftijd uit de buurt van Anchorage. We raken aan de praat, niets bijzonders, we hebben al met zoveel mensen staat kletsen deze vakantie.
We gaat eten, en drinken in de lodge. We hebben eerst nog ingedronken in de zon voor de camper. We hebben al geleerd dat zonnige, droge dagen schaars zijn in Alaska. Dus als ze er zijn moet je ervan genieten.
We eten heerlijk, net als de vorige keer. Maar als we willen afrekenen blijken Doug & Jackie (de buurtjes) al het eten te hebben betaald. We hoeven alleen de drank af te rekenen. Nou ja zeg, wat gebeurt ons nu.
en hoe bedank je ze voor zoiets. In ieder geval een overheerlijk broodje en een kaneelrol voor ze laten inpakken. Na het eten nog een hele tijd met hun nagekletst bij het kampvuur. We hebben het over alle belangrijke dingen, die nu in de wereld spelen gehad.
Deze morgen hebben we geregeld dat ze kunnen ontbijten op onze kosten. Hopelijk is dat goed gegaan.
Wij zijn weer vroeg op pad gegaan. He de 3de eland gespot! En vertel het niet verder maar het is weer droog en de zon is ook weer van de partij. Er zijn maar een paar wegen in Alaska , dus de weg terug is dezelfde als die van heen. Maar ook nu zien we dingen die we nog niet eerder hebben gezien. Hopelijk zijn de panorama foto's ook mooi in het fotoboek straks. Als dat klaar is komt het natuurlijk als link bij deze site. Maar wanneer??????
De foto's boven de tv van Kenia moeten toch echt het veld gaan ruimen.
Toch best wel weer wat te vertellen over 2 dagen reizen.
Buiten veel natuur hebben we ook veel menen ontmoet wat een extra ding aan je vakantie geeft.Deze mensen zorgen er wel voor dat ik een andere kijk op Amerikanen krijg. Het rare is dat mensen uit Alaska toch best aardig zijn en niet zo overdreven gemaakt als in andere staten die wij meegemaakt hebben. Ze hebben oprecht interresse in je en willen alles van je weten. En ze zijn heel gastvrij. Ze vinden zich zelf eigenlijk ook niet bij Amerika horen. Het is net alsof het een appart land is met een eigen no nonsence cultuur.
Waarschijnlijk horen jullie nog wel iets van ons tot dan.

• 01 Augustus 2016 - 09:28

Liesbeth:

Hoi Annemarie,
    Een prachtige reis. Volg jullie helemaal. Genieten!!

• 01 Augustus 2016 - 11:29

Margriet:

Nog helemaal geen tijd gehad om jullie mooie reis te volgen, ga gauw alle verslagen lezen!
    Als jullie maar genieten, veel plezier en nog goede vakantie toegewenst van ons 4