Seward en resurection Bay - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Wij - WaarBenJij.nu Seward en resurection Bay - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Wij - WaarBenJij.nu

Seward en resurection Bay

Door: S & AM

Blijf op de hoogte en volg Wij

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Seward

Vandaag hebben we een cruise gemaakt vanuit Seward door o.a. Resurection Bay. Deze baai staat bekend om zijn vele wilde dieren .Zoals, beren, adelaars, zeeotters, papagaai duikers, walvissen enz.. We vertrokken rond 09.45 vanuit Seward en we zagen onderweg al aardig wat leuke dingen. 2 Bold Eagles en een Bultrug walvis. De boot waar we opzaten was niet zo groot en ook niet volgeboekt. Maar wel met een internationaal gezelschap. Jappanners ( maar kunnen ook Koreanen zijn geweest), Belgen, Amerikanen, Duitsers en natuurlijk ook Nederlanders. Want die kom je over de hele wereld tegen. Dus ook in Alaska. Zo kwamen we in gesprek met een stel uit Belgie die uit de buurt van Gent kwamen. Awel best gezellig . Het weer was eerst een beetje mistig maar hoe verder we de baai uitvoeren des t beter het werd. En de zon kwam er zelfs bij. Over de zon gesproken, gisteren zijn we uit Homer vertrokken in de regen, en onderweg naar Seward werd het steeds beter weer. Onderweg hebben we zelfs even lekker in de zon een noodle soepje gegeten. Heerlijk die zon en het werd gelijk warm ook.
Nu ben ik eigenlijk begonnen te vertellen over vandaag, maar gisteren hebben we ook nog een wandeling gemaakt naar het begin van een gletsjer. Was best een mooie wandeling , niet te ver en goed te doen. Alleen de vliegen waren best irritant. Die hingen als een wolk om je heen, het enig dat je kon doen was blijven lopen. De camping hier in Seward is een leuke plek aan het einde van de wereld lijkt het wel. Hier houd de weg op en daar sta je dan, in het bos aan het water. Mooi toch? Het is net een soort hippie dorp.
Deze camping had ik al geregeld onderweg want ook hier is het vakantie tijd en kan het wel erg druk zijn.
Eergisteren wilden we eigenlijk naar Halibut Cove vanuit Homer maar die was al volgeboekt. Dus toen maar gelijk de cruise van vandaag telefonisch geboekt. Een mailtje ter bevestiging en alles was geregeld.
Ons tussen dagje Homer bleek onverwacht leuk. Bezoek aan de Salty Dawg Saloom, een heel grappige kroeg, in een oude vuurtoren, de muren zijn vol gehangen met 1 dollar biljetten met groeten van over de hele wereld. Een brouwerij bezocht, naar een farmers market en heerlijke koffie/chocolade melk met prachtige (en ook lekkere) gebakjes. s Avonds nog walvissen gezien en heerlijk op het strand gewandeld. Tegen 23.30 ging het schemeren.
Terug naar het heden. Onderweg dus met de boot. Een cruise(je) die zo'n 8 uur zou gaan duren. Nou die zijn echt omgevlogen. Heel veel foto's gemaakt zo'n 600 of zo. We zijn vlak bij een prachtige gletsjer gevaren die je luid hoorde kraken en kreunen. Het leek wel of het soms donderde als er een scheur ergens in het ijsveld sprong. En af en toe brak er een stukje van af. Mooi gezicht maar wel erg fris met de wind erop. Maar jawel het was droog.
Onderweg tijdens het varen kwamen we weer van alles tegen. Zelfs een zware beer op een stukje strand, Bultrug walvissen en leuke papagaai duikers. Een leuke vogel die al stuiterend probeert op te stijgen vanuit het water als hij volgegeten is of zijn bek vol met vis heeft voor z'n jongen. Op een gegeven moment kwamen we bij een rotsformatie en daar vlogen duizenden papegaai duikertjes omheen. Een heel apart gezicht dat juist daar zoveel zaten. Niet alleen de vorm van de rots maar ook de hoeveelheid af en aan vliegende papegaai duikers dankt deze rots de naam Bee Hive.
Ondertussen zag Anne Marie een "springende "walvis en de kapitein draaide gelijk om. Maar de walvis had er geen zin meer in om dat nog een keer te doen. Er was aan boord van alles te krijgen en all included. Er werd lunch geserveerd, een wrap met kip en salade.Ging er wel goed in. Ook aardig wat Steller seals gezien. De mannetjes echt op hun "apen rots" liggen te stinken..
Aangezien de boot rond 18.00 terug zou zijn EN er was eten bij, moest dat ook nog gebeuren. Er werd aangemeerd op Fox Island. Daar werden we als een paar koeien een soort kantine in gedreven waar een buffet was op gediend. Salade buffet, boontjes, aardappel puree zalm en vlees.
Er was nog net geen verkoop demonstratie bij anders paste dat wel in dat plaatje. Dus was het dinner erg aan de vroege kant. We waren om 18.00 weer aangemeerd en we werden keurig netjes door de shuttle service naar de parkeerplaats gebracht waar de camper stond. Nog even wat boodschapjes gedaan en het nodige alcohol , ja ook nog gezonde dingen, en we konden terug naar de camping. Nu is het 20.00 lokale tijd en zitten we lekker warm in de camping kantine waar het wel goed toeven is. Ook deze is leuk ingericht ik kon zelfs een erfstuk van de Schroder kant tegen, een leuk Tiffany lampje. Gewoon eigen bier meenemen en chips en niemand heeft daar een probleem mee.
De hele dag buiten is goed te voelen, onze wangen gloeien, het is genieten met uitzicht over resurection bay, en we komen al mooie foto s tegen.

• 30 Juli 2016 - 12:32

Nataschja:

Hi vriendjes,

Ik ben blij dat we na jullie op vakantie gaan, zo geven we jullie mooi 3 en een halve week de tijd om foto's te selecteren. Die tijd hebben jullie wel nodig denk ik met 600 foto's op 1 dag!

Fijn om te horen dat jullie gezonde dingen eten ;-)
    We genieten van jullie positieve verhaaltjes. Enne hier regent het ook regelmatig hoor... dus maak je geen zorgen.

Veel plezier nog!
    Groet Nataschja

• 30 Juli 2016 - 18:47

Floor, Edwin, Cato & Sjors :

Hi lieve buurtjes,
    Wat een mooi verslag van jullie belevenissen. De vakantiekriebels komen hier ook al lekker los, haha. Volgens mij genieten jullie met volle (alcoholische en non-alcoholische) teugen van het prachtige land.
    Blijf dat vooral doen de komende tijd. Wie weet wat er nog op jullie pad verschijnt