Van Vancouver naar Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Wij - WaarBenJij.nu Van Vancouver naar Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Wij - WaarBenJij.nu

Van Vancouver naar Whitehorse

Door: S & AM

Blijf op de hoogte en volg Wij

19 Juli 2016 | Canada, Whitehorse

Hier is dan het eerste verhaaltje we zijn zondag middag in Vancouver aangekomen. De vlucht ging erg soepel, alleen was het op Schiphol heel erg druk. Normaal doe je overde bagae drop en de security c.a. 15 minuten, nu was het ruim 1 ½ uur! Maar we waren gelukkig ruim op tijd, dus alles ging goed.
Nadat we een stuk of 4 a 5 films gezien hadden waren we rond 14.00 plaatselijke tijd ( 23.00 ned. tijd) in Vancouver. Met de taxi naar het hotel en dan ja wat doe je dan? Gewoon de stad in bier drinken natuurlijk aan the waterfront. Heel gezellig. Het weer was prima dus op naar the waterfront. Daar lag ook nog een Nederlands cruiseschip de Zaandam van de Holland Amerika Lijn. Aangekomen bij de Steamworks brewery, een oud bekent stekkie van 5 jaar geleden. Van het eerste biertje werden we natuurlijk blij, want het was de eerst om de vakantie te vieren. Na twee biertjes werden de oogleden toch wel een beetje moe.
Dus terug naar het hotel. Het leek wel de avond vierdaagse. Dat viel een beetje tegen. Berg op, jetlag van 9 uur en dan ook nog bier op. Ons hoor je niet klagen hoor. Maar de 18 zijn we ook al lang gepasserd. Om 19.00 plaatselijke tijd ( 04.00 ned tijd) ging echt het licht uit. Naar bed dan maar. We zaten op de 27ste verdieping met een mooi uitzicht over de baai van Vancouver, wat wil je nog meer om bij in slaap te vallen. Ook toen het donker werd was het uitzicht mooi.
Om 05.00 weer op want men zei dat we vroeg op het vliegveld moesten zijn want het was maandagochtend. Dus veel forensen. Ja wij rijden de Canadeze gaan dan vliegen. De vlucht Naar Whithorse was nog geen 2 uur en lekker rustig. Over eindeloze bergen en niemands land. Daar waren wij dus rond 11.30. Nadat we gebeld hadden kwamen ze ons ophalen om naar de Camper verhuur te gaan. Na allerlei papier werk en uitleg over de Camper, eerst maar even boodschappen doen. Ja, je moet toch eten ook op vakantie. Dus op naar de Canadian Superstore. Hebeen ze ook inderdaad van alles alleen geen……. Jawel geen bier! In O.a. Canada mag dat alleen verkocht worden in de zgn. Liquor store. Dus dan maar daar weer even naar toe. Eindelijk alle boodschappen en drank ingeslagen op naar de camping. Deze had ik al gereserveerd dus het inchecken was zo geregeld. Eindelijk om 16.00 stonden we waar we wezen moesten. Tijd voor…. Ja jullie raden het al een biertje!
De 9 uur zitten nog in de benen, en natuurlijk het vroege opstaan dus we zijn blij dat we niet de eerste dag direct een groot aantal kilometers gaan verslinden.ier is het dan, het eerste verhaaltje vanuit de Yukon Canada. Na een 9 uur durende vlucht vanuit

• 19 Juli 2016 - 07:12

Lil:

Leuke hartverwarmende reactie de bovenstaande.

• 19 Juli 2016 - 07:13

Lil:

Klinkt allemaal heerlijk.

• 19 Juli 2016 - 11:04

Danielle:

Klinkt gezellig en gelukkig weet de meneer hierboven precies wat je nodig hebt ;-)
    Have fun, ik blijf het volgen!