Haaien, walvissen, pinquins en zeehonden. - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu Haaien, walvissen, pinquins en zeehonden. - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wij - WaarBenJij.nu

Haaien, walvissen, pinquins en zeehonden.

Blijf op de hoogte en volg Wij

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Ja, de titel zegt het al. Gisteren kwamen we dus aan in Hermanus en hebben gebeld voor een whale watch toer. Welnu, vanmorgen om 07.15 uit de veren want we moesten om 09.15 in Kleinbaai zijn. c.a. 40 minuten rijden hiervan daan. Daar aangekomen hadden we alle geluk v/d wereld. We konden dus met de ochtend boot mee omdat er 2 personen zich niet bevestigd hadden om mee te gaan. Nu blijkt het weer te gaan veranderen en zodoende ging de middag boot niet een ook de komende dagen gaan ze niet uitvaren! Wij blij dat we mee konden op de ochtend boot! Na de briefing gingen we om 10.00 te water. Na c.a. een half uurtje "ḧakken" tegen de golven kwamen e de eerste walvissen tegen. Een stuk of 3. 2 mannetjes en 1 vrouwtje. Ja, wat doe je dan als walvis zijnde? Een beetje dollen en kijken of je "geluk" hebt. Na een uurtje of zo gingen we weer verder zoeken en onderweg naar Dyer island waren er wat boten met kooi duikers. Dat gaat als volgt. Je gaat met een man of 8 in een kooi, wel in je wetsuit, en dan kan je onder water naai de Great White (witte haai) kijken. Dus adem inhouden en kopje onder. En jawel hoor daar zagen we JAWS! Een meter of 3 (max)! Maar wel mooi om te zien van uit de boot. In zo'n kooi zit je net als een stelletje sardientjes in een blikje.
Daarna nog even naar Shark Alley. Dat wordt zo genoemd omdat dit een soort kanaal is tussen 2 kleine eilandjes wat vol zit met zeehonden en...jawel witte haaien. De zeehonden hebben we daar wel gezien maar e haaien niet.
Al met al was een mooie boot trip en zeker de moeite waard. Vanmiddag nog even een strand wandeling gemaakt en bij de "Dutchies" (Nederlanders) een biertje gedronken met een portie bitterballen! Nog in gesprek geraakt met die Hollanders en die zijn ook al erg enthousiast over Zuid Afrika. Hun dochters hebben ook gedoken waar wij nog naar toe gaan en waren daar zeer tevreden over. Dus we gaan nog mooie dingen zien.
Het Afrikaans praten gaat "stadig"en is best goed te volgen.
Morgen weer een reisdag van een uurtje of 5 naar Knysya. Dus bij tijds op en onderweg.

Welnu dat was het weer voor vandaag en tot de volgende keer.

CU S&AM

• 16 Juli 2014 - 22:39

Lil:

Gewoon de groetjes terug, hier wordt het steeds warmer, maar de logeerbakken leven nog!