De wereld beroemde Nasca lijnen. - Reisverslag uit Nazca, Peru van Wij - WaarBenJij.nu De wereld beroemde Nasca lijnen. - Reisverslag uit Nazca, Peru van Wij - WaarBenJij.nu

De wereld beroemde Nasca lijnen.

Blijf op de hoogte en volg Wij

20 Oktober 2012 | Peru, Nazca

Vandaag was het dan zover. Hier kom je o.a. voor naar Peru.
De wereld bekende Nasca lijnen. Vanmorgen zijn we eerst naar een Pisco fabriekje geweest waar ze de bekende Pisco maaken. Dus om 9.30 aql aan de alcohol. Moet kunnen in de vakantie. Nu kan het nog, straks als we op hoogte zijn is het klaar met de drank.
Maar goed. Vandaar dus naar Nasca. Nasca is beroemd vanwege de archeologische vondsten. De lijnen zijn daar een voorbeeld van. Eerst konden we wat zien vaaf een uitkijktoren, maar dat is behelpen. Daarna gelijk door naar her vliegveld van Nasca. Voor c.a. $100,- kan je een rondvlucht maken van een half uur. Dat was een avontuur op zich. Paspoort mee en dan moesten we eerst gewogen worden! Jawel, voor de "Weight and Balance" van het vliegtuigje. Daarna de lucht in. Ja en dat zeiden ze al, 's middags is er war meer turbulentie dan 's morgens. Voor sommige is dat een probleem .Gelukkig heb ik daar geen last van. We vlogen over alle figuren 2 x zodat een ieder alles duidelijk kon zien. De "astronout, kolibrie,hond,walvis,spin" enz. We hebben ze allemaal goed kunnen zien . Het was dan we hobbelig maar je moet er wel wat voor overhebben. Het was zeer de moeite waard. We blijven hier 2 nachten. De hotels zijn best goed. Dit en het vorige hebben een zwembad en zijn best mooi ingericht. De groep is ok, wel erg verschillende mensen, maar dat maakt het ook wel leuk. Gisteren moest ik erg vaak Mandela op de trein zetten maar vandaag gaat het alweer een heel stuk beter. Iets verkeerds gegeten ofzo. Je moet hier wel heel veel drinken. Het is een graadje of 30 overdag en rond de 12 a 15 's nachts. Dat heb je in de woestijn. Het is hier een grote zandverstuiving met hoge zandduinen. En dan kom je in een groene oase waar van alles verbouwd. wordt. Buiten de stad sta je dan ook zo weer in de woestijn. Hier regent het ook nooit.
Straks maar weer even een hapje eten en dan weer slapen. Het inslapen is vaak moeilijk omdat de mensen tot erg laat op straat een hoop herrie maken. Maar zoals een bekend gezegde zegt:" als je moe bent slaap je er wel door heen".

Groetjes vanuit Inca town Nazca, Peru.

S&AM

• 21 Oktober 2012 - 09:05

Judith:

hoi sandor en annemarie
    ik ben een gaan googelen naar die lijnen en dat zal er wel indrukwekkend uitgezien hebben.
    Zoveel woenstijn daar. Jullie zullen waarschijnlijk weer blij zijn om in de bewoonde wereld te komen
    Groetjes uit een grauw breda

Lil:

Ik hoop wel dat AM haar pilletjes bij haar had en dat ze ook heeft kunnen genieten van de lijnen. Bijzonder hoor om ze nu ook 'ns zelf te zien en daarmee de werkelijke afmetingen. You've got mail.

• 21 Oktober 2012 - 09:40

Lil:

Zo loopt het aantal reacties wel op! Sorry!

• 21 Oktober 2012 - 11:00

Rob En Nataschja:

"Je moet hier wel heel veel drinken`

Dat ik thuis toch ook zo?

Geniet van de reis, alle indrukken en elkaar,
    Groetjes van Rob en Nataschja

• 21 Oktober 2012 - 18:23

Marianne Brouwer:

hey a&s, net terug van turkije heb ik ff snel jullie weblog bijgelezen. tjonge wat n belevenissen allemaal op 1 dag..leuk om te lezen, als of je meereisd!! En dan te bedenken dat wij alleen maar hebben liggen bakken en lezen inTurkije...en verder helemaal niks!!! was 37gr daar en 'snachts nog 24 gr ofzo...zalig he!? had nog nooit gehoord van mandela naar de trein brengen: geinig zeg(ja niet voor am tuurlijk).veel cola drinken he zonder prik!!! groetjes marianne

• 21 Oktober 2012 - 20:31

Monica:

Ha luitjes, gaaf zeg dat je de lijnen nu echt ´live´gezien hebt. Bye the way, dat van mandela.... die kende ik nog niet. Dacht dat mn nlds al aan het inzakken was maar ik ben gelukkig niet de enige ;) de cola zonder prik truuk helpt echt! Ik gooi er altijd nog een beetje citroen bij . Baadt t niet dan schaadt t niet. Veel plezier jongens
    dikke zoen uit Spanje (jaja, t miezert hier nu ook eindelijk maar vanochtend toch nog in t zonnetje een strandwandeling gemaakt ;)))))