Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Wij - WaarBenJij.nu Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Wij - WaarBenJij.nu

Huacachina

Blijf op de hoogte en volg Wij

19 Oktober 2012 | Peru, Huacachina

Zo daar zijn we weer. Gisteren zijn we uit Lima vertrokken richting Pisco. In de loop van de middag zijn we daar aanj gekomen en konden we naar Flamenco's kijken. Deze hadden zich dermate verdekt opgesteld dat wij ze niet gezien hebben. Maar met veel fantsasie kon je een paars stipje zien en dat moest dan e3en flamenco zijn. In Pisco was het alweer een heel stuk warmer een graadje of 23. Met de zon erbij dus best lekker weer.
Pisco is in 2007 getroffen door een aardbeving en dat is nog overal goed tezien. De Peruanen zijn dan ook heel druk bezig de boel weer op te bouwen. Maar ja, zoals dat gaat in landen met een sterk katholiek geloof alles gaat eerst naar de kerk.
Van morgen zijn we naar enkele eilandjes geweest net buiten de kust van Pisco. Daar werd en wordt nog steeds Guano (vogelpoep) gewonnen. Zo eens in de 7 a 8 jaar wordt er geoogst. Afgelopen oktober is er 400 Ton vogelpoep bij elkaar geschraapt. Deze vogelpoep wordt als kunstmest gebruikt en dat schijnt goed te werken.
Vanuit Pisco zijn we vandaag baar Ica gereden. Ongeveer een uurtje van Pisco. Daar een museumpje bezocht over o.a. de Inca's en de Nasca's.
Was wel interessant. Nu zitten we in Huacachina. Dit is een oase vlak bij Ica. We zitten rondom een ware waterpoel (oase dus) en rond om ons heen hele hoge zandduinen. Anne-Marie is buggy rijden en ik doe ff een verhaaltje. Dit is een heel apart plaatsje. rondom zandduinen in de woestijn en dan een hotel met alles erop en eraan. Inclusief zwembad. Het lijkt wel Abu Dabi of zoiets. En niet te vergeten overal in de hotels gratis jawel GRATIS wifi. Tip voor de Nederlandse horeca??!!
Morgen gaat het dan gebeuren. Dan gaan we naar Nasca. We hebben al doorgeven dat we een rondvlucht over de wereldberoemde Nasca lijnen willen gaan doen. Van de groep van 16 gaan er 10 ook vliegen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.(Hopen we.)
We blijven 2 nachten in Nasca en daarna gaan we de Andes in. Dus minder warm en waarschijnlijk af en toe regen. Maar daar krijg je dan ook weer een hoop groen voor terug. Want tot nu toe was het alleen maar zand en woestijn. En toch leven daar mensen.

Nou dat was het weer even voor vandaag.
Dus oogjes toe, en snaveltjes dicht en tot de volgende keer.

S&AM.

• 20 Oktober 2012 - 08:38

Lil:

We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen in Nasca. Die vogelpoep zal dan wel niet van die flamingo's zijn neem ik aan, als dat wel zo is hebben ze zich echt verstopt voor jullie. Adios. Muchus besos. (of zoiets)

• 21 Oktober 2012 - 20:34

Monica:

blijf het bijzonder vinden om jullie reizen op deze manier mee te maken. Geniet er reuze van. Heb t idee dat ik dan ook een beetje op reis ben. Liefs, Moon