Tulamben - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Wij - WaarBenJij.nu Tulamben - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Wij - WaarBenJij.nu

Tulamben

Door: Sandor

Blijf op de hoogte en volg Wij

10 Augustus 2009 | Indonesië, Bali

Ha die luitjes, gisteren zijn we van Ubud binnendoor naar Tulamben in het noorden gereden. Een mooie rit langs de vulkaan, die we niet zagen door de wolken, maar de rit was wel erg de moeite waard. Wel hebben we het Batur meer gezien. Erg mooi allemaal. Onze taxi chauffeur stopte waar wij maar wilden. We leken net echte toeristen. Zijn we ook natuurlijk. Veel ceremonies gezien onderweg. Deze zijn erg kleurrijk. Dus weer foto's gemaakt.
Rond 16.00 kwamen we aan op de " Tauch Terminal" Dit lijkt wel een duitse enclave. ze hebben zelfs Haagen Das ijs! De kamer hier is weer toppie. Groot bed, aparte douche en wc,
Maar het ergste is nog dat de bar en het zwembad een bijna onoverbrugbare afstand van onze kamer(met uitzicht op zee) toch zeker 15 meter is! Afzien dus. Eigen ligbed enzo.
Vanmiddag heeft Anne-Marie haar eerste duik gemaakt. Voor mij zit het er niet in hier te duiken met m'n hoest aanvallen en soms erge benauwdheid. Misschien Lovina. Anne-Marie maakt het verhaaltje verder.

Nou wat Sandor vergeet dat we gisteren onderweg ook een stop hebben gemaakt bij Olifant grot/tempel. We hebben ons hier gewassen in verjongend water. Nu zitten we strak in het vel, zullen we maar denken. De ceremonies waren die voor crematies. Dan trekt er een heel dorp op uit met offers. Offeren is trouwens de top bezigheid op Bali. Drie keer per dag en de rest naar behoefte, zou Sandor zeggen.
Nu het duiken. Er is minder koraal op deze plek dan ik verwacht had. Wel allerlei vissen, in allerlei meestal felle kleuren. Maar toch wat hoogte puntje, omdat ik buddy was met de gids. Nu even voor de duikbladen lezers. Van die inimimi gekleurde garnaaltje en krabbetjes. Een spookmurene in blauw en geel, een mantis garnaal. En zo'n grote bult kop papagaai vis, bijna een meter zullen we maar zeggen.Ik heb voor de gids nog wat muurenes en een baracuda gespot. Eenmaal boven kun je al die diertjes en vissen niet meer terug vinden in je boeken. Morgen ochtend om 8.00 het wrak. Dan liggen jullie allemaal nog op een oor.

Selmat Malam zeggen wij op onze beurt
Sandor en Anne-Marie.

• 10 Augustus 2009 - 18:22

Pa, Lil En Leendert:

Hoi, hoi

Ook de groetjes van Pa, ik heb 'm net aan de lijn gehad. Alles onder controle in Dordt. Jeetje Sandor, da's wel balen dat je niet kunt duiken. Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Maar een bar en een zwembad binnen handbereik is ook niet verkeerd, tobben dat wel maar je moet er maar het beste van maken :-) Hebben ze wifi daar? Ben wel weer heel benieuwd naar jullie foto's. Verder niet zo veel te melden. O ja, wij krijgen een nieuwe specialist en die heeft ook 'n tijdje in het Bredase gewerkt, met het oog op de privacy zal ik op deze plek geen namen noemen, je weet immers maar nooit (de tamtam gaat errug snel). Wordt vervolgd om zo maar te zeggen. Verder geen flauwekul te melden. We zijn gepast jaloers op jullie.

Dikke kus

• 10 Augustus 2009 - 21:40

Harry En Kirsten:

Hmmm, vast heerlijk die garnaaltjes en visjes. Sandor, we hopen dat je je snel beter voelt zodat je hetzelfde kunt beleven als Annemarie. We hopen maar dat ze zich een beetje gedraagt. Je weet het he, je neemt ze mee ,,,,,.... Ach, wat zijn wij grunningers weer flauw.Gewoon poepie jaloers, geniet er van en geen dingen doen die wij ook niet zouden doen en al helemaal niet op woensdag.

Laifs uut Sebabbeltjebur'n, het op één na mooiste plekje op aarde.

• 12 Augustus 2009 - 05:23

Yvonne:

Ha Sandor enAnnemarie,
    Na onze vakantie helemaal bijgelezen. Wat een toestand met Sandor zeg.Hoop dat het nu weer iets beter gaat. Veel beleefd hoor daar.
    Tot gauw!!